March 17, 2011

randomm

aku baru lepas makan. makan tengah hari. tu pun nak cakap. okay. kelas petang tak ada. so, i am happy. not that happy sebab esok ada test community. and also briefing about our clinical posting and i am SURELY my lecturer will talk about the same thing as last semesters. such as cannot bring handphones during practical (oh yeah but i did bring it), do study anything, in case you dont know about the disease. because we are students and yet kitaorang bawa nama UITM kalau salah jawab, it is such a shame bila orang tanya kau tak boleh jawab. and suchh. *aku malas nak explain apa yg lecturer aku bakal explain esok*oh, yang penting aku tak tau bila semua tuu nak habis. and, sebab aku tak tau pukul berapa semua tu nak habis, aku tak tau la aku nak balik rumah ke tak. 


somehow, i miss my FAMILY. BIG TIME! ;(


dah lama sangat tak balik rumah. asyik cakap phone je. sedih lah saya. saya rindu adik saya. adik saya nakal, tapi comel macam saya. haha. dah lama tak main dengan adik-adik saya kat rumah. saya rindu katil rumah. saya rindu alamanda. saya rindu nak drive unser. rindu nak drive persona. rindu nak makan umi masak. rindu ayah bagi CASH. ehemm. ye, saya rindu nak tengok astro rumah. banyaknyaaaa rindu. macam jauh sangat je rumah kau tu duraney. haihh.


haritu birthday roomate aku. tau tak? awatif nama dia. roomate aku tu pelik. haha. tak. dia suka cakap aku pelik. DULU lah. sekarang maybe dah biasa. sebab dah 2 sem sebilik dengan dia. masa birthday dia, aku tak bagi dia present pun. time birthday aku haritu dia bagi present. comel tau balang tu. nanti lah, tunggu aku pergi jalan eh, baru aku boleh beli hadiah kat kau. 


bukan tu yang aku nak cerita. tapi, rumate aku kena prank gila gila dengan budak kelas aku masa bbq haritu. oh damn. tepung+mayonis+sos cili+rempah bbq. ooh shit. part mayonis memang aku geli gila. sebab aku pun kena jugakk. in case ada yang tak puas hati dengan aku, PLEASE.PLEASE.PLEASEEEE, jangan baling aku mayonis. better baling tepung. its odorless.tapi, malangnyaaaaa. aku telah kena tepek dengan mayonis oleh orang yang tak puas hati aku simbah air basuh tangan kat dia. hahaha. dia basah kena siram. aku busuk kena mayonis. payback dia memang over gila. tudung aku still bau mayonis sampai harini. even dah rendam 1 hari dengan dynamo antibacteria + 1 hari rendam dengan softener pink daia. serious. aku dah tak boleh bau mayonis. allergic habissss. 


dah la pakai tudung orang. hahaha. sorry roomate. 

 
bbq haritu buat pada waktu malam hari. aku rasa tu first time bbq aku dengan classmate kot. main memang macam takde test hari rabu. hahaha. main tak ingat dunia. tau nak baling kat orang je. haritu pon ada birthday classmate aku lagi sorang jugak. suhaidan nama dia. aku panggil dan. HAPPY BIRTHDAY DAN. dan ni lagi kesiannnn. kalau awatif kena  tepung+mayonis+sos cili+rempah bbq. dan ni ada tambahan lagi. +minyak+air+sos cili kena kat muka. seriously. kesian gilaaaaaa. hahaha. anyway. happy birthday friend. *tiba2 teringat pernah tengok wayang dengan dia.*


kesian dia pedih mata kena sos cili. bukan aku yang buat. 


okay. sebelum aku buat bbq partayyy ni, aku kena pergi rumah anak yatim buat khidmat masyarakat. ehemm, adik-adik laki kat sana handsome weh. comel-comel belaka. ahaa. tapi bila dengar cerita disebalik muka ceria diorang tu, aku sedih gila. nak nangis pun ada. ada yang kena kutip, ada yang adik beradik duk situ. ermm. kesian diorang. ehemm.


okay2. masa kat sana, ada explorace. game yang kena jumpa orang then, buat apa yang orang tu suruh. lepastu, ada 1 checkpoint ni main tepung. apa lagi, beli la tepung lebih.lebih. lepastu, aku tengah jalan elok-elok kat diorang ada yang baling tepung. ooh. shit. pakai tudung hitam pulak tu. haihh. lepastu bukan birthday aku pulak tu. haihh. sadis. tapi, awatif pun kena teruk jugak time ni. hahaha. 2 hari berturut-turut kena baling tepung. wuuu. padan muka kau awatip. lepastu balik bilik bising. tak tau nak basuh baju dengan tudung yang kena tepung tu macam mana. ngahaha. 


erm, oh. yes. minggu depan aku dah praktikal. bye.bye la fakulti. bye.bye kawan. kita dah tak jumpa. tunggu final nanti je lah. mesti aku rindu nak jumpa fifi nanti. ngehehe. abang aku tuu. baik tau takk. baik gila. mesti tak faham. dah la. malas nak cerita. aku nanti kena pergi community. which is YANG AKU FAHAM setakat ni, community tu posting macam kat klinik kesihatan lah KOT. aku pun tak sure sangat. aku dapat posting 2 minggu kat gombak. lagi 2 minggu kat hospital ampang. hmm. tapi takde lah dapat kat klinik ortho lagi. but still boleh jumpa kakak misi dengan abang MA dengan abang PK yang baikk. ngahaha. mintak diorang belanja. wehehehe.



okay. nak study. tapi mengantuk.
 malam nanti lah. 
K. BYEE. 







talks END here.

March 11, 2011

judgemental malaysians.

malaysian 3/4 daripadanya adalah judgemental

#1
masuk kedai ZARA boutique dengan pegang handphone torchlight. and try panggil salesgirl/man kat situ. watch their layanan towards you. and bila dia macam malas nak layan, try keluarkan your i phone/blackberry/HTC/touchscreen phone. AUTOMATICALLY they will serve you better with a big FAKE SMILE. like bullshits. and tiba-tiba jadi rajin untuk layan kau. this is real you know. i did that for several times. because i am using 2 phones. kalau kau takde smartphone tu, kau try lah bayar pakai kerdit card. baru terdiam sikit.  malaysian. selalu fikir pakai credit card tu kaya. BUT NOT!


#2
nampak orang yang pakai shorts masuk surau. automatically you will say, "omaigod! i never knew that he has the feeling to solat when dress up like that." ohh. kesian la mamat tu wey. even kawan lelaki aku pun pernah kena jugak. he wore clip-on punya earings. then, pergi surau nak solat. ade beberapa orang perempuan laugh at him bila dia nak masuk surau. see, diorang ingat lelaki yang dress up macam tu tak solat ke? heh? aku respect kalau orang yang dress up macam ni pergi solat.*BUT! lelaki yang ada tindik tak boleh walikan anak perempuan dia. nasib baik kawan aku ni still ada pegangan agama. kalau tak, kesian anak dia.* rather than muka suci habis, tapi pegang awek macam tak cukup pemegang kat mall. urghh.


#3
nampak lelaki pakai baju pink. erm, i got a lot of females friends. and they do gossiping when saw a man or a guy wearing pink. oh. ni lagi 1 bullshits. pink tu mana ada orang tetapkan untuk perempuan jerrr. please lah weh. open minded sikit. sekarang zaman apa weh, kalau lelaki tu pakai kemeja pink, nampak handsome apaaaa.


#4
nampak perempuan pakai tudung mesti cakap baik. aku rasa hal ni memang tak dapat disangkal lagi. maybe ramai yang dah tau. but still, ada lagi yang bersikap judgemental yang mengatakan begitu. again,  i got a lot of females friends. and among of them, ada yang on-off tudung. pergi kelas pakai tudung, pergi mall tudung dah off. or even, pakai tudung untuk cover ke-blonde-an rambut mereka. kalau orang yang ingat diorang ni betul-betul bertudung. once jumpa budak2 ni tak pakai tudung mesti ada yang cakap "weh, dia tu apesal tak pakai tudung. bapak ah. hipokrit gila" lagi2 tengok gambar facebook budak2 ni siap pakai miniskirts. hahh. mesti ada yang kata. "shit gila. dia menipu orang, pergi kelas nampak baik, padahalllll" ohh. crap. cuba jangan kacau tepi kain orang. bia lah dia nak pakai ke tak. suka hati dia lah. kita boleh berdoa kat allah supaya dia berubah. u dont need to canang cerita yang dia macam ni and macam tu. sebab kau tu lagi la teruk, pegi makan fresh meat kawan kau sendiri. ohh. bullshits.


#5
okay aku tak suka mat WEMPIT. ( baca REMPIT ) tapi, aku tak bersikap judgemental terhadap mereka. oh yeah. kalau nampak lelaki atas motor, then isap rokok, lepastu ada awek hot duk sebelah. lalu kat mall tiba-tiba dia nampak beggars, lepastu dia bagi rm10. *okay, maybe susah nak jumpa*. tapi aku masih lagi rasa wujudnya lelaki begini. MESTI mulut kau yang mengata tu terus terdiam. and, and, cakap, ehh. baik gila mat rempit tu. tak semestinya orang isap rokok tu jahat. tak semestinya mat rempit tu jahat. diorang ada alasan yang baik untuk bagi orang nampak diorang jahat.entah-entah, nanti kau accident, mat rempit tu yang tolong kau. baru nak malu sorang-sorang nanti.


#6
orang yang pergi club semua jahat. orang yang ada mentality macam ni memang aku tak tau nak kata apa. bagi aku, orang yang masuk club bukan semua jahat. i also got friends yang kaki clubbing. boring-boring pergi club. bagi aku diorang ni tak jahat. that is just their own way to have their life. ada sorang kawan(A) aku tu, kaki club, tapi mulut dia lagi baik dari orang(B) yang pakai tudung fulltime. yang A tu pernah cakap kat aku, jangan cakap kat orang macam tu, tak baik. orang B pulak aku tengok kaki maki hamun orang je. baik tak payah. haihh. cuba jadi aku ni, relax jer. cakap *babi* muka tak beriak langsung. ha.ha.ha. cuba tengok cerita aku masih dara. cerita tu pun ada kaitan dengan cerita aku pasal mentality terhadap orang yang kaki clubbing.




okay. dah habis aku merepek. aku rasa cam bodoh je entry ni. 
ok. BYE!



talks END here.

March 10, 2011

fine lah kan.

hmm. lately, i feel sucks. bukan lately ni i guess. but since 2 days dah jadi macam ni. rasa nak sepak muka orang pon ada. dont blame me. alots of things i need to think. my practical session is just around the corner. lepas ni entry memang nak bagi patient pahala free lah kan. sebab kemungkinan besar aku akan merepek dan mencarut pasal ragam orang yang aku jumpa masa posting nanti.doakan lah tak. pahala aku pun tak cukup nak bagi pahala kat orang lain kan. kan.kan. eh. babi ah.


apehal tah. aku rasa nak mencarut. eeishh. memang lah. aku rasa cam nak belasah orang. eeishh. hormonal disorder nih. nak pms kot. heyy. kajian menyatakan bahawa perempuan memang ada mental illness when it comes to PMS u know? dont blame us for being gorilla for at least once in a month. okay. ONCE! gahaha. sebab ada kawan aku yang jadi gorilla 2 times in a month. but, yang kesiannya, jadi gorilla EVERYDAY tu lagi susah. tu memang mental illness everyday aku rasa. kerja nak marah orang je all the time. lepastu cakap bye kat telefon. lepastu cakap dengan kawan dia while on the phone. lepas tu bia message terkontang kanting. lepastu cakap baru bangun tidur. lepastu cakap penat. errr. heck, im out of topic i guess. ohh. PMS. forget it.

 
okayy. next week, i got 3 TESTS to deal with. ohh. i need to study mooore. this is due to lack of marks during test 1. grammar? i dont care about the grammar. those are bullshits. im not even a TESSL student. see. EMO lagi. haihh. whatever. today is emo day. i am going to be pathetically *exist ke this word?* emotional. sorry. duee to THREE test to deal with, i deactivate my facebook account. see, i am stating a GOOD reason for deactivating my facebook account here. 



ohh, yess. encik boyfriend saya dah sihat. sihat dan comel lagi. ohh. lepas ni boleh lah bermain bersama encik boyfriend saya. masa encik boyfriend saya sakit, susah saya nak buat kerja tau. tau. tau tak. rasa tak de mood. haihh. lagi-lagi masa banyak kerja nak buat, time tu lah encik boyfriend nak buat hal. encik boyfriend,, jangan buat hal lagi nah. saya tak de duit nak format awak tiap-tiap bulan. kalau awak buat hal, susah saya nak buat kerja, asyik tumpang boyfriend orang je. nanti girlfriend diorang marah saya jugak sebab tumpang boyfriend diorang. kesian saya tau. sobs. habis rm15 aku format boyfriend compaq aku ni. dah la nama tak sedap. COMPAQ. what a name. haihh. menyesal tak pilih boyfriend toshiba dulu. sedap sikit nama dia.



okay. mamat yang formatkan laptop aku tu ehemm. comel. hahaha. nanti saya format kat awak lagi eh. hahahaha. nak tunggu boyfriend ajar format, lambat lagi. jauh sangat duduknye. suruh la boyfriend orang formatkan laptop. nak buat cane kan. terjumpa pulak mamat comel tunggu depan kolej sambil pegang rambut. ohh. comel. ehemm. DURANEY! BEHAVE! okay. dah.dah. nanti ada jugak orang hantar message "dah la, gi suruh budak comel tu format lagi laptop kau. aku kan tak comel, duk jauh pulak tu. kan susah. " ehemmmmmmm. :)








talks END here.

March 9, 2011

jangan baca. ini emosi.

 BILA AKU SAKIT HATI. AKU AKAN SEDAYA UPAYA MEMBUATKAN ORANG YANG AKU SAKIT HATI TU SAKIT HATI BALIK KAT AKU!
THIS IS NOT REVENGE. BUT THIS IS SWEET.



p/s: in my own way. 
p/ss: aku sakit kepala




talks END here.

March 5, 2011

call me poyo. call me bajet bagus.

aku rasa better tak payah tulis english kalau kau tak tau nak eja. and.and. rasa macam auchh. jangan guna kalau tak tau. i can accept IF it is wrong typing. BUT it is irritating kalau you keep using the wrong spelling word for twice or trice. and.and. wrong grammar yang memang tahap horrible gila. okay. aku memang fail english dulu. kalau aku rasa macam ayat aku peliks, i will use malay words. jangan la bajet sangat duraney. kau bukan bagos pon. ya lah. ya lah.

YOU BETTER DONT! YOU BETTER GOOGLE how-to-spell-the-word-correctly. hahaha. tu lah. dulu suruh buat spelling test dalam kelas english kau main. sekarang nak tulis english dalam facebook pun boleh spell salah.

FUCKING AH KAU DURANEY! poyoooo.



talks END here.
Jar of Hearts Lyrics


i know i can’t take one more step towards you

cause all thats waiting is regret

don’t you know i’m not your ghost anymore

you lost the love i loved the most


i learned to live, half alive

and now you want me one more time


who do you think you are?

runnin’ ’round leaving scars

collecting a jar of hearts

tearing love apart

you’re gonna catch a cold

from the ice inside your soul

don’t come back for me

who do you think you are?


i hear you’re asking all around

if i am anywhere to be found

but i have grown too strong

to ever fall back in your arms


ive learned to live, half alive

and now you want me one more time


who do you think you are?

runnin’ ’round leaving scars

collecting a jar of hearts

and tearing love apart

you’re gonna catch a cold

from the ice inside your soul

don’t come back for me

who do you think you are?


it took so long just to feel alright

remember how to put back the light in my eyes

i wish i had missed the first time that we kissed

cause you broke all your promises

and now you’re back

you don’t get to get me back


who do you think you are?

running around leaving scars

collecting a jar of hearts

and tearing love apart

you’re gonna catch a cold

from the ice inside your soul

so don’t come back for me

dont come back at all


x2


who do you think you are?

who do you think you are?

who do you think you are?

i am the one that appreciate this kind of song.
call me jiwang. call me conservative. 
whatever u wanna call me.
aku memang sukaaaa sangat lagu mendayu-dayu.
auwwww. look tough from the outside, but inside i am kuih talam.yang sedap dimakan,
hahaha. 








talks END here.

aku memang suka duduk kolej lama-lama

title kat atas tolong baca dengan gigi yang diketap sambil pegang rambut. oh. okay. yang tu over. tapi tolong faham dengan nada yang sarkastik. ooh. hell. its been a long time aku tak balik rumah. i missed my family. err. aku bukan stone heart okay. its just, when the time aku dah lama tak balik, jiwang aku pada family pun datang.i miss my family. BIG TIME ! hands down along with muka sememeh. rindu gila nak main dengan adik aku. Tee underscore Tee. wooohoo


bila aku dah lama duduk kolej. yeah. aku stay kolej tanpa keluar ke mana-mana lokasi yang seringkali aku keluar ye. seperti shah alam mahupun sunway pyramid. pergi pasar malam tidak dikira. aku akan mendapat simptom mengadas-ngadas. simptom itu termasuk melepak-lepak di kawasan kolej yang jarang dilepak. contohnya tadi, aku lepak kat tebing. nak cakap pon tak reti. sampai ada budak naik motor cakap, *ehh, jangan terjun. although aku takde pon intention nak terjun kan. cuma nampak gaya jelah macam suicidal gestures bak kata lecturer mental health aku.


actually aku tader point nak tulis blog. just aku rasa macam dah seminggu aku tak bukak laptop. dah seminggu aku belajar sambil berlari kejar ayam macam tak cukup tanah.*faham-fahamkan lah. semput aku belajar sampai rasa naik juling tengok nota. lecturer aku sepertinya nak menghentam student dengan meng-ada-kan kelas ganti sampai pukul 6.30. ooh, hell. nasib baik tak sampai pukul 7. keluar je kelas, sunyi je fakulti. ohhoo. memang tinggal kitaorang je lah kan kat fakulti tu. rasa-rasa kalau aku jerit pon boleh bergema, and yang penting takder orang nak marah aku buat perangai gila tu. 



tadi aku cakap takder point. SO.
k. BYE!



talks END here.