March 11, 2011

judgemental malaysians.

malaysian 3/4 daripadanya adalah judgemental

#1
masuk kedai ZARA boutique dengan pegang handphone torchlight. and try panggil salesgirl/man kat situ. watch their layanan towards you. and bila dia macam malas nak layan, try keluarkan your i phone/blackberry/HTC/touchscreen phone. AUTOMATICALLY they will serve you better with a big FAKE SMILE. like bullshits. and tiba-tiba jadi rajin untuk layan kau. this is real you know. i did that for several times. because i am using 2 phones. kalau kau takde smartphone tu, kau try lah bayar pakai kerdit card. baru terdiam sikit.  malaysian. selalu fikir pakai credit card tu kaya. BUT NOT!


#2
nampak orang yang pakai shorts masuk surau. automatically you will say, "omaigod! i never knew that he has the feeling to solat when dress up like that." ohh. kesian la mamat tu wey. even kawan lelaki aku pun pernah kena jugak. he wore clip-on punya earings. then, pergi surau nak solat. ade beberapa orang perempuan laugh at him bila dia nak masuk surau. see, diorang ingat lelaki yang dress up macam tu tak solat ke? heh? aku respect kalau orang yang dress up macam ni pergi solat.*BUT! lelaki yang ada tindik tak boleh walikan anak perempuan dia. nasib baik kawan aku ni still ada pegangan agama. kalau tak, kesian anak dia.* rather than muka suci habis, tapi pegang awek macam tak cukup pemegang kat mall. urghh.


#3
nampak lelaki pakai baju pink. erm, i got a lot of females friends. and they do gossiping when saw a man or a guy wearing pink. oh. ni lagi 1 bullshits. pink tu mana ada orang tetapkan untuk perempuan jerrr. please lah weh. open minded sikit. sekarang zaman apa weh, kalau lelaki tu pakai kemeja pink, nampak handsome apaaaa.


#4
nampak perempuan pakai tudung mesti cakap baik. aku rasa hal ni memang tak dapat disangkal lagi. maybe ramai yang dah tau. but still, ada lagi yang bersikap judgemental yang mengatakan begitu. again,  i got a lot of females friends. and among of them, ada yang on-off tudung. pergi kelas pakai tudung, pergi mall tudung dah off. or even, pakai tudung untuk cover ke-blonde-an rambut mereka. kalau orang yang ingat diorang ni betul-betul bertudung. once jumpa budak2 ni tak pakai tudung mesti ada yang cakap "weh, dia tu apesal tak pakai tudung. bapak ah. hipokrit gila" lagi2 tengok gambar facebook budak2 ni siap pakai miniskirts. hahh. mesti ada yang kata. "shit gila. dia menipu orang, pergi kelas nampak baik, padahalllll" ohh. crap. cuba jangan kacau tepi kain orang. bia lah dia nak pakai ke tak. suka hati dia lah. kita boleh berdoa kat allah supaya dia berubah. u dont need to canang cerita yang dia macam ni and macam tu. sebab kau tu lagi la teruk, pegi makan fresh meat kawan kau sendiri. ohh. bullshits.


#5
okay aku tak suka mat WEMPIT. ( baca REMPIT ) tapi, aku tak bersikap judgemental terhadap mereka. oh yeah. kalau nampak lelaki atas motor, then isap rokok, lepastu ada awek hot duk sebelah. lalu kat mall tiba-tiba dia nampak beggars, lepastu dia bagi rm10. *okay, maybe susah nak jumpa*. tapi aku masih lagi rasa wujudnya lelaki begini. MESTI mulut kau yang mengata tu terus terdiam. and, and, cakap, ehh. baik gila mat rempit tu. tak semestinya orang isap rokok tu jahat. tak semestinya mat rempit tu jahat. diorang ada alasan yang baik untuk bagi orang nampak diorang jahat.entah-entah, nanti kau accident, mat rempit tu yang tolong kau. baru nak malu sorang-sorang nanti.


#6
orang yang pergi club semua jahat. orang yang ada mentality macam ni memang aku tak tau nak kata apa. bagi aku, orang yang masuk club bukan semua jahat. i also got friends yang kaki clubbing. boring-boring pergi club. bagi aku diorang ni tak jahat. that is just their own way to have their life. ada sorang kawan(A) aku tu, kaki club, tapi mulut dia lagi baik dari orang(B) yang pakai tudung fulltime. yang A tu pernah cakap kat aku, jangan cakap kat orang macam tu, tak baik. orang B pulak aku tengok kaki maki hamun orang je. baik tak payah. haihh. cuba jadi aku ni, relax jer. cakap *babi* muka tak beriak langsung. ha.ha.ha. cuba tengok cerita aku masih dara. cerita tu pun ada kaitan dengan cerita aku pasal mentality terhadap orang yang kaki clubbing.




okay. dah habis aku merepek. aku rasa cam bodoh je entry ni. 
ok. BYE!



talks END here.

No comments: