May 23, 2011

kebosanan mampu membunuh

berpraktikal di HTAR klang amat amat amat amat amat penat. sebab kerja ada tapi aku nak buat bodoh. bukan. aku tak tahu nak explain macam mana. muka sedih.






HTAR sangat sedi dari segi kondisi wad mahupun barang-barang. oh YA! HTAR menggunakan autoclave sterile pack tau! yang besi, bukan yang yang disposable. tu je point yang buat aku impressed di HTAR. yang lain, sangat menyayat hati.






mungkin nak cakap aku ni anak orang kaya, sebab aku posting HTAR lepak.lepak kat wad sambil borak.borak aku boleh berpeluh. yelah. sebelum ni aku kat hospital ampang, aircond 24/7 memang ah. HTAR pakai kipas yang segan hidup ala nak mati. 






first time tengok patient bawa stand fan letak kat meja tepi katil. and i was like OHEMGEEE. this is cool. tee underscore tee. oh, dan tak lupa, urine bag. okay, URINE bag. URINE BAG SANGKUT DEKAT LACI ROTI MAKANAN? i was like. DO YOU KNOW THAT BAG ADA YOUR OWN URINE? tau tak urine tu apa? tak tau tak payah la kencing. 






but obviously critical thinking amat penting semasa berada di HTAR. kerana di kepala katil tidak dijumpai no katil tersebut. akibat ada katil extension yang TERlalu melimpah ruah. YA! aku tau. sangat menyayat hati. tee underscore tee. 






tolonglah semua orang sihatkan badan. elakkan diri masuk hospital. HTAR kekurangan space. kasihanilah HTAR. 





padahal aku posting dekat ward post natal. nak taknak mak kena jugak masuk ward. ye dok? 






okay. BYE!





talks END here.

2 comments:

Sarah Sayuri Hartnett said...

panas kan?mcm kat kajang.sabar Duu...

u can do it.go gurlz...eh apa aku merepek ni..

just go with it mehh..:))

duraneyisyah said...

i am living. hahaha.