May 31, 2011

aku penat

aku rindu blog. wah. rindu boyfriend sebenarnya. hahaha. 



tadi aku praktikal. macam biasa. dapat shift petang minggu ni. dah macam diary dah blog aku. pukul 11.30pagi dah gerak. dalam pukul 12.30 tengah hari sampai. actually aku masuk kerja pukul 2 petang. pakcik bas tu yang EXCITED lebih nak hantar kitaorang berbakti kat HTAR tu. nak buat macam mana. ikut jelah. 




aku kerja dari pukul 2 petang sampai 9 malam. okay. dekat pukul 8.30 malam baru staffnurse (s/n) suruh kawan aku buat dressing yang bukan alang kecik tapi bukan main alang kepalang hotak dia besar nak mampos bedsore dia. dah kena roger, kawan aku pun out jelah. "student kena bagi makan taik pun kami telan jer. kan?kan?kan?"





dari sem 1 dulu aku memang menyampah kalau 1 wad ada beberapa student nursing college yang lain. PASTI ya, PASTI akan ada ketidakpuasan hati antara uitm dan mereka-neraka. arghh. benci ah aku dengan diorang. menyemak. kau ingat kau bagus sangat keeee? haaa? eish. malas aku nak cakap. 





okay. aku nak ungkit lagi pasal "student kena bagi makan taik pun kami telan jer. kan?kan?kan?" bukan niat nak mengutuk, tapi kalau dah nama student memang tak banyak experience. tapi kena tau banyak benda. seperti doctor housemanship, err, houseman, err, selalu aku panggil HO je. sebut H dan O ye. bukan HO. HO ni macam doctor pelatih. doctor yang baru grad. freshie lagi la kira. ntah. YE LA KOT! hehehe. 





aku selalu, okay tak la selalu, tapi ahh. banyak kali gak la jumpa HO kena marah. kena perli, kena dot,dot,dot. dengan doctor atasan. macam2 ah. kau jangan ingat nak jadi doktor senang. kadang.kadang kesian gak, tapi nak buat macam mana. nak.nak lagi malu kena marah depan student nurse cam aku ni. haihh. kesian.kesian. 





gaya macam aku tak pernah pulak kena marah. wahh. siap kena cubit.cubit. kena marah depan s/n, depan patient pun pernah jugak. malu wehh. rasa cam bodoh gila masa tu. setakat record aku takde LAGI kena marah depan doctor. kalau kena pun aku jamin time tu aku buat muka inesen aku. 





sebenarnya aku esok ada case presentation. pasal malignant otitis media. aduh. mencik tol akuk kalauk digoogle search takdek mendek yang aku mauk. aku nak malignant otitis media. tapi keluar malignant otitis externa. haii. walaupun beza media dengan externa je, kau jangan ingat benda sama. LAIN TAU TAK! 






5 minit pertama excited aku baca pasal otitis media. bukak tab lagi pasal malignant. KONON. lepas 10 minit, rasa nak pejam mata, buka blogger dah. hmm. terbantut niat murni aku buka laptop konon nak study. nasib je ni aku tak new tab facebook. dugaan betul kalau nak study ni. 






aku nak mencuba meneruskan perjuangan otitis media aku. 
k. BYE!






talks END here.

No comments: