December 2, 2010

berdosa tak aku kawan dengan lelaki?

result aku 10 haribulan disember 2010. mangai. cuak. mungkin sebab tu aku demam. mungkin. atau kebarangkalian yang tepat adalah kerana aircond di kawasan klinik surgical orthopedics hospital ampang yang terlampau menderu.deru sehingga beberapa staff dan student seperti aku menggeletuk gigi akibat terlampau sejuk. dan mengejutkan lagi, ada beberapa bilangan staff yang mendapat MC akibat suhu badan yang melebihi paras normal. 


its been 2 weeks aku posting kat situ. seperti post sebelum nih. all the staffs were sooooo nice and sporting. BUT except the sisters. not the matron. cehh. menyampah. asal student jeee, ade je yang nak report. duhh. kat sini aku just nak cakap yang I WAS CAUGHT IN ACTION! cam sial! my brain terus shut down lepas kena tangkap. cissss. hampagas.


macam.macam benda aku tengok masa posting klinik. macam.macam perangai. tapi kan. lelaki lagi tak tahan sakit dari perempuan. betul. masa aku tengok orang lelaki, especially yang muda.muda. masa kena dressing. ada yang jerit lah. nangis pun adaaaa. jangan terkejut. tapi lelaki ni memang lah. diorang sebenarnya manja aku rasa. yela. look tough from the outside but dalam hati ada taman bunga. admit it. masa duk ward pun sama. orang laki ni, kalau jerit, fuhh.fuhh. boleh terbang sabar aku. suara dyorang dah la besar. bila jerit jadi bingit. rasa nak penampo je. 


masa posting. i learn something which is, first impression is really important. cuba bayangkan, bila ada nurse duduk kat kaunter pendaftaran buat muka tenuk. mesti semua patient mengutuk.ngutuk. reality hurts, truth bites. even actually, orang tu tak tau pun sebenarnya nurse tu ada problem. but still kalau ada feedback, mesti dan MESTI ada yang komplen nurse tak mesra pelanggan. padahal, haritu je kebetulan nurse tu mood tak elok. sebelum ni okayy je. so,, nurses atau anybody yang duduk dekat kaunter. tak kira la mana2 kaunter pun, kena lah senyum even kau baru dengar berita yang kereta kau kena langgar dengan lembu ganas. 




ngantuk. BYE!





talks END here.

No comments: