January 24, 2011

sumpah aku suka colbie caillat

okay. aku admit. lagu colbie caillat semua syahdu gila. bapak comel semua meaning lagu dia. uhh. uhh. contohnya lagu you got me. seriously, i've fall on to that songs. i repeat the song almost all the times. hahaa. sebelum tidur. buka laptop. duduk dlm kelas. and so on. haha. aku memang freak sikit kalau minat 1 lagu tu. aku akan dengar sampai aku rasa telinga aku nak berlubang and sampai aku nak muntah dengar lagu tu. hahaha. lagu i never told you pon best gak. wahahaha. 



*nota; aku anggap compliment kalau orang cakap aku pelik. :3



okayy. sem ni aku belajar pasal kanak.kanak. mereka adalah makhluk yang comel. dan sangat comel.dan sangat sakit untuk dikeluarkan. urgghh. aku tak sanggup tengok video mak yang nak bersalin tanpa menutup mata sikit.sikit. adoii. GILA. memang takut. okay. boleh cakap aku nurse yang tak boleh pakai. meremang bulu roma tau tak. ya Allah. takut.takut. camane la orang boleh bersalin dalam toilet. sakitnye. ;(



tadi i've learnt peads(peadiatrics). they are the complicated creature bak kata mak aku tulang diorang tu macam tulang ikan sardin. salah sikit patah. salah sikit terpeleot. tangan aku ni pulak memang macam ada minyak pelincir. dulu, masa jaga adik aku yang kecik, aku asyik jatuhkan dia je. kesian adik aku kan? tapi alhamdulillah adik aku sekarang SANGAT nakal dan SANGAT comel dan SANGAT cerdik. agaknya dari hentakkan yang aku buat kot. tapi baru aku tau tadi. leceturer aku cakap, kalau kita main timang.timang budak kecik, nerve diorang boleh putus. shockening syndrome kot nama dia. and aku pon macam, oh my god, oh my god. nasib adik aku tader pape.


lepastu ada lagi aku belajar, pasal budak cleft lips and palate. atau sumbing. aku macam pergh.pergh. kesian gila budak kena cleft lips. sangat kesian. they need to endure their budak.budak life to have all those treatment. so, sila bersyukur. jangan ejek orang cleft lips. masa diorang kecik2 pon dyorang akan kena buat surgery. lepastu kena pakai logan bow. logan bow tu sejenis machine, eh tak, sejenis benda yang diletakkan kat mulut baby yang buat surgery cleft lips tu. sangat jatuh kasihan. okay. hati aku sangat lembut when it comes to kanak.kanak dan baby yang ada those penyakit. ;'(


kesian. woo.woo. :((


nak tau lebih lanjut, google je la sendiri. aku rasa kalau aku posting wad peads mesti aku cam ala.ala cover nak nangis. lagi.lagi kalau aku tau budak tu ada penyakit yang involve the entire life macam budak HIV. kesian kat diorang. they also got life. tapi dyorang need to endure their life by taking those meds. mentality malaysian mesti cakap benda tak elok kat budak yang ada HIV. memang kesian ah. and.and. tak semua yang kena HIV tu buat benda tak baik. contohnya ada nurse yang tercucuk tangan dia dengan jarum yang orang ada HIV. then, dia tak tau. then, dia ada HIV sebab TERRRcucuk tangan dengan jarum yang ada darah HIV. then orang still takut kan? orang still taknak dekat dengan dia. then kesian dia. aku doa sangat aku tak kena benda.benda cam ni. 


but still ada lagi yang tak faham dan actualy tak memahami kerja-kerja nurse dan doktor sangat bahaya. diorang ada yang tak faham, semua benda nak cepat. semua nak cepat. grrrr. aku memang nak naik angin kalau orang bising.bising kata lambat buat kerja. ingat KAU je ke yang sakit kat situ. melambak lagi orang aku nak layan. nak cepat pergi la minta service kat prince court ke, columbia asia ke, sime darby hospital ke. tak payah la pergi kerajaan. haihh. memang menambah keimanan betul. 


k lah. tak tau nak mencarut apa lagi. 
BYE!


talks END here.

No comments: