January 12, 2011

aku selalu dapat heartburn. sakit woo.

sila google apa itu heartburn. aku tak mendouble meaningkan ia. aku betul.betul rasa heartburn sekarang. mungkin sebab aku baru bangun tidur. tapi aku makan pukul 11.30 tadi. aku pun tak faham. double shittt. its hurts. ;((



tadikan.kan.kan. aku nak derma darah. sebelum derma darah kena isi borang. dalam isi borang derma tu dia tulis umur. bila cakap pasal umur aku mula nak jadi childish balik. sampai je part umur tu terus masuk otak, aku umur berapa eh? macam bodoh gila kan? lepastu aku tanya kawan aku. 


"fetty, kita dah 20 eh?"
"yelaaaah. hahahaha"
"alaaa. tuanyaaaaa"


and aku terus isi form tu dengan banggannya dan ragu-ragu umur 20 tahun. itu form yang pertama yang aku isi yang perlu tulis umur. lepasni aku akan elakkan yah. sebab aku still lagi tak percaya yang aku dah 20.


okayy. selepas mengisi borang, aku ke kaunter menguji berat dan mengetest jenis darah dah haemoglobin. aku darah O ye. dan ini adalah kali kedua aku berniat menderma darah. berat aku memang lah sure lepas punya. lepas akak tu check, dia pesan suruh makan dulu. aku pun pergi la makan. dah excited makan ni, aku pun pergilah beratur kat kaunter saringan untuk cek blood pressure atau bahasa melayunya tekanan darah. tekanan darah aku berapa tah tadi, tapi normal lah. lepastukan.kan.kan. akak cek BP tu tanya dengan nada yang formal


"ada makan ubat tak dalam masa 2-3 minggu ni?"
"tak. eh, malam tadi saya makan PCM." *aku memang tau nak derma tak boleh makan ubat. tapi tadi aku terjujur plak. sebab aku memang tak reti nak tipu orang   :)
*dengan muka kecewa "adik tak boleh derma. sebab kalau makan ubat kena tunggu 24jam baru boleh derma."
"hmm. okay." *aku pun turut kecewa.even aku dah tau jawapan yang aku akan berkecewa kalau jujur sangat.
 

and aku pun pergi menuju ke kawan aku. cakap aku tak boleh derma. tsk.tsk. kalau aku lepas tadi kan best. then, aku pun balik dengan muka kecewanya naik bas rapidkl. sebab harini kecewa punya pasal habiskan singgit naik rapidkl untuk balik ke bilik.



notacerdiksikit.

PCM is stand for paracetamol.and the reason kau tak boleh derma kalau ada makan ubat within 24 hours is because your blood contains drugs. lagi satu. yang ni aku rasa la. aku rasa, kalau kau derma pun, darah kau tak boleh donate. membazir blood bag je. lagi satu, kalau orang yang tak cukup tidur kalau donate aku rasa berkemungkinan tinggi untuk dia tumbang lepas derma tu amat tinggi. sebab tak cukup tenaga.




ok. bye.
nak joging.






talks END here.

1 comment:

Hafiz said...

Hek elehhh....x payah r derma..da la darah x bkualiti...kn da kene reject..keh3...