December 23, 2010

masa birthday aku semalam ada benda pelik.

benda pelik yang aku maksudkan adalah berkenaan dengan orang yang wish birthday aku no 14. yang aku tulis mamat mana entah tu. disebab kan oleh nur duraney i'shah memnag excited orang wish birthday dia, dia tak hairan pun kalau yang wish tu unknown numbers. cuma dia akan pelik kejap je,. lepas dah say thank you and its done. dia takkan tanya lebih.lebih kepada wisher*ada ka wisher? bantai ah. wisher yang unknown number tu. UNLESS semalam.
ada seorang tukang wish ni, pelik. dan ajaib. dah la unknown number. boleh pulak aku layan dia message. message aku dan encik unknown berbunyi begini.



8.06am unknown ; happy bday!   8.08am unknown but still the same no. ; happy bday! 
masa tu aku tak suspect pape lagi sebab aku tengah kerja time ni.
10.26am cik du ; eh. thanx ya! hehe. nak la hadiah. bodoh kan. mintak hadiah kat siapa tah.sebab aku mati.mati ingat dia sedara aku ke. makcik aku ke, sepupu aku. 
10.28am unknown ; hadiah? how old r u now? hadiah apa yg sesuai? aku dah start pelik. tapi aku tak buat pape sebab aku still tengah kerja.
2.45pm cik du ; i'm 19 la by today. aiyoh dengan harapan dia bagitau siapa dia.
11.04pm unknown ; hadiah apa? lembab gila balas msg. malam2 baru reply. time ni baru aku gila pelik. sebab dia still msg dengan aku.
11.15pm cik du; adiah ape? bwk g shopping la. hehe. okay. aku dah malu.
11.46pm unknown ; wow.. kat mana nk shopping? lepas msg ni aku terus call dia. guna no celcom. sebab unknown pakai no celcom.



aku call. then aku dengar suara. ehh. lelaki keee? i was. DAMN! sedara lelaki aku interested nak wish birthday aku? errr.errr. aku tanya la. ermm. ni siapa eh? kenal saya ke? then, dia keep asking me where am i studying, dah sem berapa. so on, so forth. and aku keep on tanya siapa nama, mana kenal saya, mana dapat no.. but still dia potong cakap aku. tanya pasal aku study mana. semua.semua. cisss. aku mula la nak angin. dah la tak kenal. buat gear ramah tamah pulak. membazir kredit aku woi. ntah.ntah kau ni laki orang ke. tak memasal je aku jadi orang ke tiga. last.last dia cakap nama dia din. AND! what the heckkk. gila bodoh ramai nak mampos dalam malaysia ni orang nama din. and hell, my own father pun orang ada call him din also. bodoh kan?



lepastu aku keeeep asking him, din mana. pastu dia pulak cakap. awak tak kenal ke? din. aku pun teka la kawan-kawan aku yang nama seakan-akan din belakangnya. semua salah. bongok betul. lepastu aku dah fedup. dia cakap, tak payah tau la din mana. MANA BOLEH ! dah la tau BOTH of my numbers. kawan2 perempuan aku kat sini pon tak semua tau dua.dua no aku. macam mana la mamat ni ada no aku. dah la tu siap tuduh aku bagi no kat orang senang.senang kat facebook. ISH ! MENIPU sungguh. aku ni kan kerek. muka tak lawa. tak comel. mana ada orang mintak no kat fb. 



sah la penipu. aku dah fedup. aku cakap. K lah. esok kerja. nak tido. bye. terus letak. padahal mamat tu tengah cakap apa ntah. aku malas nak layan. suara dia macam laki orang. err. takut la aku.



5minit lepastu. unknown hantar msg. nak tau mana saya dapat no awak? and aku pun reply.MESTILAH and unknown jawab ada dlm hp yg sy beli ni. owner lama ada buat reminder for ur bday. and aku reply balik. dengan tanda tanya yang gedabak gila atas kepala. ye je. erm.okay.okay. tp kenapa nak wish bday sy? kn xknal. xtkut ke. kot sy ni indon ke. dia reply; takut apa? bukan awk kenal sy pun. apa salah wish, at least buat someone happy on her bday. at last aku mengalah sebab aku dah mengantuk.oh. okay no offense. sy gurau je pasal shopping tadi.thx 4 da wish anyway. the rest is history. 

 PELIK AKU BERTAMBAH.TAMBAH BILA TADI, unknown hantar msg awk pernah ke econsave alam jaya tak? kalau ada masa sila la dtg kedai ice blend sy. ajakkwn2 skali tau. kalau nk cup free for ur bday, bgtau awal2 bila nk dtg, sy belanja. :) 



GILA bodoh birthday aku kali ni. pelik nak mampos. stranger mana entah. lepastu boleh pulak cakap dia ada kedai kat sini. tiba.tiba beli handphone jadah apa. MUSTAHIL GILA orang kedai tu LUPA nak reset semua data dalam phone tu. ada kemungkinan ke orang jual handset tu LUPA nak buat master reset ke, mester format kat handset tu. bapak pelik. dah la unknown stay dekat gila kat kolej aku. padahal sumpah aku tak kenal. 



serius. cerita ni pelik tapi semua betul. aku tak tipu. nak tengok msg pun ada lagi dalam phone aku. ishh. pelik gila. tapi aku tak teruja pun nak kenal stranger ni. sebab aku rasa macam mamat pelik ni KENAL aku. tapi dia saja buat.buat TAK KENAL. bodoh kan? 



**btw. aku save nama dia kat phone aku Pakcik Mana Tah, haha. padan muka. suara tak macho. macam abang.chad michael murray so, serves you right. dapat title pakcik. kuakuakua.





talks END here.

No comments: