November 7, 2010

why do people regret?

assalamualaikum.

regret is something that you feels like you are so fool for doing that for the past time. erm. my english is not that sweet. haha. oke. regret adalah satu perasaan yang mana aku rasa sangat tak suka. sebab bila kau dah regret nanti mesti ada rasa nak bunuh diri. tak pun bunuh orang. tak pun erm.ermm. nak erm. buat benda yang tak elok. such as menangis lah yang paling tak extreme. but yet. the regret-thingy-feelings is really.really annoys me.


contoh 1
beli barang. almostly. i said it almostly people akan rasa perasaan regret dalam membeli barang. tipu kalau cakap tak pernah rasa regret beli something yang actually tak berapa penting pun. but yet kau still nak beli jugak. lepastu bila dah sampai rumah mesti cakap "kenapalah aku beli benda alah ni, buat habis duit je. kalau tak beli ni mesti aku boleh makan mcD tadi" *ni je dialog yang terlintas kat kepala aku. ermm.


contoh 2situation ni maybe tak berlaku kat semua orang. feeling that you are regretting of being friends of somebody.somebody. pernah tak? tu maknanya tak bersyukur ada kawan. tu. haihh. tapi kalau kau tiba2 jumpa kawan yang ajak kau pergi mosh kat zouq ke, jadah heaven dunia mana ke pastu bawak kau jumpa jantan hipokrit yang mintak kau tidur dengan dyorang ke. perlu lah ada kesekian rasa regret tu. kan3? kalau kau tak regret dengan kawan kau tu. aku rasa kau boleh la amik tiket ke neraka. *maybe harini rasa nak pedas sikit bahasa. malas nak tapis. BTW aku tak minum teh harini untuk ditapis.tapis. :))


contoh 3regret sebab couple. aihh. yang nii. aku rasa aku ermm. ermm. entah. maybe budak yang regret ni dia tak bahagia bersama yang dia tak sayang kan. hahaha. malas nak ulas panjang.panjang.


contoh 4.yang ni memang cerita betul. aku sebenarnya ada la 30% of feeling regret sebab amik course nursing ni. but yeahh. aku dah half way. by hook or by crook. aku kena habiskan apa yang aku dah mula. this feelings always comes whenever the finals come. nak tau kenapa? sebab semua soalan final dia susah. macam gampang. kalau jiwa rohani kau tak tahan. tak payah la berangan nak amik nursing ni. tough gila. kadang2 ada jugak rasa actually sistem untuk nursing ni memang sistem buat soalan final supaya student kena tendang ke? ermm.ermm. entah lah. soalan dia tak nak membunuh pulak. lepas tu seboleh2 nak dengki dengan students. haihh. amik nursing je kot. sekali bukak past years anatomy MACAM amik medic. -_-"
*sebab tu la aku faham kenapa doc kat hospital tak iron diorang punya lab coat. ;)


contoh last.selalunya kan. bila musim final mesti student cakap "eei. nyesal la tak dengar hari tu puan cakap dalam kelas"
hermm.herrmm. including ME as well. yelah. dalam kelas asyik tidoo je. mana nak dengar. masa study last minute baru terhegeh-hegeh bukak nota yang tak seberapa nak full. no joke man. kadang-kadang rasa macam nak pinjam poket doraemon. nak amik pintu masa dia. tak pun pinjam tongkat harry potter. *YOU WISH!



sebenarnya. perasaan regret ni boleh dimusnahkan. ceewah. tapi betul. musnah macam mana? musnah perasaan regret ni dengan membuat keputusan yang betul dan bijak dan saksama. pepatah kata bukan duraney kata "biar kalah membeli menang memakai" jadah. sebenanya aku tak ingat apa pepatah tu.



bye.bye.



talks END here.

No comments: