November 18, 2010

kenapa semut suka menyemak kat keliling aku?

ergh. aku benci semut.

aku terharu gila tadi tengok lembu nangis. terharu oke. terharu dan kesian adalah dua perkataan yang berlainan bunyi,eja mahupun maksud perkataan. yelah. siapa yang tak TERHARU. lembu tu makan rumput sengsorang *lepas 2 ekor kawan dia dah kena sembelih* slow motion je. mungkin lembu tu beristighfar dan bertahmid bersendirian dalam hati. tapi sumpah. terharu tu aku tak tau la nak cakap macam mana. sebab mak aku cakap

"the cow itself yang willing to let them be the qurban things." *lebih kurang macam ni la ayat mak aku. aku tak tau nak translate word "willing" tu sebenarnya. sampai ada yang kata



sorry.memang aku tak tapis dah nama kau khairul ikhwan.

masa aku tengok lembu lain kena sembelih. *lembu family aku lembu yang ke3 kena tumbang* aku tengok jauh je. jarak lebih kurang 4meter la. tapi lembu yang bapak aku buat korban tu aku tengok dengan jarak 1 meter. dekat gila. aku ni dah la geli-geli sikit dengan binatang yang berbulu. err.err. hakikat doe. masa nak sembelih tu pakcik yang nak sembelih tu ada la sebut nama aku. WOWO.

pastu masa pakcik ustad tu sembelih. pergh. darah terpancut siot. berdetak *ecehmak* jantung aku. dan bibir menuturkan tahmid. dalam hati aku dah berbagai2 bahasa bunga metafora aku pakai. aku dah agak dah. darah mesti splash out punya. nasib tak gi duduk sebelah lembu. kalau tak. innalillah baju kurung aku. aku cuak gila masa tengok pakcik tu sembelih. tak pernah lagi aku tengok dengan jarak dekat camtu. pergh. lepas ni tamau tengok dah. aku takut. bukan kesian. eiishhh. yelah. baru aku tau. trachea lembu bapak gedabak mak aii. macam batang paip kau. cuak aku tengok.

btw. since yesterday mak aku asyik cakap bakal menantu pilihan dia. pakcik ustad yang sembelih tu pun masuk calon jugak. haihh. sebab pakcik ustad tu boleh sembelih lembu. poning palo eden nak carik menantu ni hah. suroh carikkan tak nak. apola poliknyo omak aku ni. belum lagi masuk yang abang baru balik masjid semalam. hahh. yang tu aku jumpa kat kedai mamak. mak aku kata " akak cari la  husband macam tu. sejuk mata umi pandang"



dan aku terfikir. sepatutnya sejuk mata aku pandang suami aku atau sejuk mata mak aku pandang "menantu" dia?




talks END here.

No comments: