November 22, 2010

fakers. stay away!

penat gila posting harini. hampeh. harini entry nak melepas rasa. uish. aku pergi klinik orthopaedics harini. lain experience dari aku pergi kat ward. a big WHOA kat medical assistant(MA) yang boleh buat POP dengan pantas dan kemas. aku pun tak dapat buat. sebab aku baru masuk-sentuh-main POP tu harini.

mesti siapa yang bukan medical line baca POP tu macam mercun pop.pop. nak baca POP yang ni. kena sebut huruf satu.satu. P.O.P. :) faham? tak faham sudah. nak details lagi pergi google sendiri. pemalas. nama panjang dia Plaster Of Paris. kalau lemen sebut atau orang biasa sebut simen. alaa. yang simen kaki la, tangan la. tu la benda nya. *nama gempak kan. haha. belambak lagi medical terms yang kelakar sebab semua yang diorang jumpa, semua nak letak nama sendiri. so, bagi student medical line ni, tak kira la physiotherapy ke, occupational therapy ke, medical assistant ke, nurses ke, doctor ke,* tapi aku rasa doc tak kot. mesti confirm pening nak hafal jadah panjang GILA nama benda alah tu. macam gillies dissecting forceps. selalu aku panggil dissecting forceps je. kesian nama tukang cipta dia aku tak sebut. sebab ada BELAMBAK lagi forceps aku nak kena ingat.

aku memang tabik spring gila toink.toink siapa yang dapat HAFAL anatomy badan manusia. pergh. takat nak ingat tulang biasa *tak biasa sangat la dalam badan ni boleh la. TAPI! kalau nak ingat jadah panjang nak mampos nama tulang tu tadek la. kirimsalam je. baik aku hafal surah waqiah lagi dapat pahala.

masa aku jaga klinik ortho tu tadi. ada la MA ni tanya. ni nama tulang apa? vertabrae ada berapa bahagian? selalu orang fracture kat mana? supracondyle ada kat mana? pergh. jadah la. aku pun takat ingat tulang biasa. tambah pulak tido-sembang-makan.makan dalam kelas anatomy. ingat aku nak ingat semua tu? plus bagi sokongan moral negatif kat lecturer. assignment pon main plagiat je. fuhh.fuhh. borpoluh jugak eden tadi nak menjawabnye. MA pulak buat muka kerek taknak tolong. haihh. time ni la baru nak menyesal tak belajar untuk kerja. anatomy memang gila function dalam medical line. siapa awesome anatomy. maka awesome la kerja dia. *sumpah tak tipu.




maka. barangsiapa yang berkehendakkan bekerja dalam arus medical ni, kenalah mahirkan diri dalam struktur badan manusia. dari segi dalaman mahupun luaran. barulah kerja korang superb. :)







talks END here.

No comments: