September 19, 2010

happy hari raya ppl!

lamenye tak update blog!!

rase lama gila aku tak update blog. haritu aku dah tulis dah. tapi halfway. biasalah. pakai berukband. faham-fahamkan jelah. hmm. 

i think. this raya is the best raya ever in my life! i've got alot of story to tell. to share. to let ppl know. hmm. seems like ppl read here duu. *sigh* but its okey. i just erm couldn't care. haha.

oke. begin.

first raya. 
me and my cousins played bowling! haha. raya tahun lepas tengok wayang ! haishh. budak-budak zaman sekarang andd the best part is snap.snap pictures using my makcik punya kamera. she only got sony camera. but i don't mind. gambar yang ambil guna kamera sony pon cool juga. its better then using phones cameras haha :P


second raya
oyeah. baru teringat. pergi beraya dengan cousins and makcikpakcik. seems like i don't get alot of duit raya this year. felt like i am sooo old. haishh. orang tengok.tengok je. hulur duit tak! haiyoh. takpa.takpa. raya tahun depan aku tuntut.

third raya
hmm. balik rumah. from penang to bangi. it takes 12 hours! jammed! OMG. worst ever. tapi tak berapa nampak pulak accident. alhamdulillah. bertolak pukul 2 petang sampai rumah pukul 1 pagi.
=__="

fourth day of eid.
beraya di melaka. ahah. memang kutipan *SIGHHH* tak memberansangkan langsung. haishh. time ni baru betul.betul rasa diriku ini sudah menjangkau umur yang tak patut dapat duit raya. but i'm still a student you know! haiih.

fifth day raya. 
seems like. aku duduk rumah je. menyidai baju dan membuat apa.apa kerja rumah yang patut.

sixth day raya
beraya bersama rakan-rakan. haha. ni part yang best. kalau dengan kawan je mesti best. hahaha. realiti lah. seronok sangat.sangat. but actually mula.mula aku malas gila nak join sebab aku kena drive. hehe. but then, seronok. dapat jumpa kawan-kawan sekolah. tambahan pula, ada 2 orang lelaki yang join konvoi raya kali ni.

seventh day raya.
pegi beraya bersama saudara mara sebelah mak saya yang menetap di area selangor dan KL. oh ya! busu aku tak bagi duit raya lagi! pakcik jemi (nama asal arzmi) pun samaa! haisshh. eh lagi satu. aku dengan muka tembok mintak duit raya dekat sepupu aku yang beru mula kerja. ngeh3. bak kata mizan
"kalau malu tak dapat" ngeh.ngeh.ngeh.
eighth day of raya
penat sudah. cadang nak pegi open house aisya kamal. but seems like the place is erm far.*but actually is not that far* memerlukan aku naik public transport yang absolutely make me SICK! so i made decision untuk tak pergi. and aku pun takde teman nak pergi open house dia. sorry aisya. and. raya kelapan jugak. aku jumpa dengan bad! haha. macam pelik! selamber badak je aku depan dia. padahal first time jumpa tu. *ehem.perlu ke aku mention? but. whateverrr. hmm. izan pun ada sekali. :)

ninth day of raya. 
duduk rumah jadi anak dara. but not soo anak dara lah. sebab pagi.pagi bangun tidur lepas breakfast kena pergi mydin. sebab apa tau! nak beli berus untuk berus carpet ! =.=" bapak penat gila ! berat macam gajah mati carpet besar kat rumah aku nih! haishh. semua sebab ayah aku yang nak basuh. sampai sakit.sakit tangan aku. lepastu petang pegi beli groceries dengan my mummy. and "he" calls me with sad tone. sheesh. aku ni da la hati konkrit. takde perasaan. tak tau nak advice apa. okay. sorry awak. i am a bit helpless in this. and. i promise to call him tonight. oke.oke. dah habis dah on9. lagi 15 minit saya call kay. hee.

tenth day of raya!
ESOK! aku balik puncak alam dah. test melambak gila! adoiii! rasa macam kena lempang je muka aku ni. dah la buku pun tak bawak balik! handout seketul pun tak da. teruk.teruk. habislah aku sem ni!


apa tujuan aku tulis entry ni panjang.panjang? haih. sebab apa tau ! perasan tak? hari.hari aku terisi dan terluang dengan agenda.agenda yang membuatkan cuti mid semester aku sangat singkat ! haha. selalunya aku akan rasa cuti aku panjang gila sebab BOSAN! tapi kali ni. hah amik kau! hari.hari ada je benda nak buat. sampai rasa cuti tak cukup. last word!




S.H.R.M.Z.D.B people ! 




talks END here.

No comments: