August 18, 2010

MARY KAY - enriching woman's life

mary kay? apetu? apetu? aku merupakan seorang beauty consultant of mary kay. macam apa je ayat aku. haishh. oke. menjadi seorang beauty consultant merupakan satu kerja yang remeh je sebenarnya. tetapi, disebabkan oleh aku yang berstatus pelajar, ia menjadika kerja aku tu agak rumit dan banyak songeh. faham takk? aku suka buat benda-benda yang macam ni. tapi tu lah. aku tak nak dilabel sebagai gedik. auww.auww. sebab aku main dengan benda-benda yang perempuan-perempuan ni. haha. and FYI. aku sendiri pun tak paai make up all the time. maybe sebab aku tak de make up. so i am not use to wear make up all the time. i just wear it like having function. dinner. nak melaram pegi kelas. macam tu je. haha. thats why lah. ramai orang tak percaya yang aku menjerumuskan diri kearah benda-benda girlish nih. auww.auww.
ni je yang aku mampu googled. hee. :P
tekan link ini. untuk mengetahui lebih lanjut pasal MARY KAY. :)

oke. mary kay ni actually product kecantikan. ia berdiri sebaris dengan produk-produk terkemuka yang lain macam estee lauder, MAC, apetah lagi. aku tak hafal all the branded things lah. sorry. hah. setanding lah dengan semua-semua produk tu. yang membezakan produk yang memang famous ni dengan mary kay which is mary kay tak jual produk kat kedai-kedai macam tu. cuba lah cari kat mana-mana shopping complex, even I-setan ke, KLCC ke, metrojaya ke. they don't sell mary kay just like that. i believe they have concrete reason for doing that. maybe nak nampak macam mary kay ni exclusive and so on.


oke, berbalik pada tujuan aku post entri ni ialah, aku nak cakap yang aku bukanlah seorang yang amat berdedikasi dan toleransi dan bersungguh-sungguh dalam bekerjaya. maaflah. memang habit kott. aku pun tak tahu kenapa. dan menjadi seorang beauty consultant ni memerlukan seseorang yang highly determination. which is yang dia memang betul-betul nak jual mary kay and nak promote mary kay ni to others. but unlikely ME! aku boleh jadi macam tu. tapi kenalah tunggu aku habis diploma dulu. penatlah nak terkejar sana sini nak buat. i know, where there is a will there is a way. BUT ! aku yang malas. oke, ini kenyataan. lagi satu, aku tak suka aku yang cari orang. aku suka, orang yang cari aku. which my concepts will never be used in the sake of business. HAHAH. memang berangan lah kalau orang nak cari aku sebab orang pun tak tau yang aku ni beauty consultant mary kay. (memang perasan lah aku)

lagi satu faktor ialah, aku berkawan dengan orang-orang yang kurang ...(ehem-ehemnya) which is yang memang totally susah dan sukar nak keluarkan duit. aku tak mengutuk. cuma ini realiti. even mula-mula cakap semangat berkobar-kobar nak beli mary kay. lastly cakap apa tau, "aku takde duit lah" "elaun makan tak masuk lagi" oke. i admit it. jual mary kay kat sini memang susah nak dapat untung sebab mary kay ni produk yang MAHAL. (mim alif ha lam.) aku tak blame sesape pun dalam hal ni. aku student, kawan-kawan aku pun student. aku faham financial student ni macam mana. oke. aku tak salahkan sesapa. sebab tu lah aku cakap, aku kalau boleh biar orang carik aku tadi. sebab bila orang yang berminat tu carik aku nak beli mary kay. alu tau lah yang dia tu memang interested and ada duit nak beli. tak payah la aku penat-penat nak pujuk. lagi satu concept aku ialah "nak beli, beli, taknak beli sudah ! " sebab aku suka para penjual yang tak mendesak aku untuk membeli barangan mereka. aku bukan lah seorang yang suka persuade orang lepastu nak compare-comparekan barang-barang yang mana better. yang mana tak. hmm.

oke. enough of kutuking diri sendiri menjadi consultant yang tak berapa nak berjaya. 
haha. but for real. aku tak pernah terfikir nak quit mary kay. sebab one day aku akan cuba jadi consultant yg berjaya. heheh. tunggulah that one day tu bila. 



oke. have a nice day everyone. 
live love life 
(: smile :)








saje sukesuke. =)









No comments: