October 16, 2011

malas version 2.0

KL sesak gilababi. macam dot.dot.dot. 


duduk rumah tak heaven sangat okay. sebab, bila aku duduk rumah, secara automatisnya aku ada kerja harian aku. yang mana, bila kat kolej aku hanya membuat aktiviti untuk diri sendiri. tetapi bilamana aku berada di rumah, aku PERLU. PERLU. P.E.R.L.U untuk menyiapkan kerja untuk 7 orang penghuni didalam rumah ini. SO, TOLONG STOP CAKAP PRAKTIKAL DUDUK RUMAH TU HEAVEN!

1.heaven just dapat makan sedap. takkan kebulur dan consequences nyaaa, aku bertambah.tambah.bahh.bahh double chin. perghh. cuak siot setiap kali nak sarung uniform. hahaha.
 -______________-"
oh. 2. dapat balik umah cepat. 3. takpayah pergi hospital pagi-pagi buta nyanyuk tunggu bas lelama. 4. dapat jalan.jalan kalau ada masa. 5. duit tak payah susah-susah keluar ATM. ada atm kat umah ni. [grinning]

ada banyak benda yang menyebabkan aku tak suka duduk rumah. dan kebanyakannya adalah berbentuk pembaktian seorang anak tehadap keluarganya. aku bukan nak ungkit apa aku dah buat. its just. BUKAN AKU SORANG JE ANAK KAT RUMAH NI WOI. BERAGAK SIKIT CAKAP AKU TAK BUAT KERJA. ingat aku pergi praktikal tu sedap.sedap oren duduk ke kat sana? aku berdiri buat kerja naahh. sepanjang duduk hospital aku ni berdiri, berjalan, berlari. haaa. nak duduk tu, dalam sejam je. kalau 7 jam aku kerja, sejam je aku duduk. bayangkan. ni mula nak buat suara rintihan seorang student nurse nih. haaaa.

duduk rumah jugak, aku paling risau kalau aku cakap main lepas, maka TERsakitkan hati mak ayah aku. adoila. LOMAH SENDI JANTUNG. lepastu, aku dah la kaki tidur, kalau duduk kolej sedap je aku tidur sorang-sorang takda orang nak jerit NUR DURANEY I'SYAHHHHHHHHH. BANGUNNNNNNNNNNNNNN. NAK TIDUR SAMPAI PUKUL BERAPA NI HAAAAAAAA. hmm. masalahh. lepastu, asek nak gaduh dengan adik aku. siapa nak basuh pinggan, siapa nak susun pinggan. semalam aku dah basuh, harini dia pulak. haaa. tulah dia. warna warni aku duduk rumah. 


banyak lagi nak list. tapi bab buat kerja ah. aku paling pantang orang tak appreciate bila dah buat kerja. menyirap beb. tapi, apakan daya. aku hanyalah kak long yang sering ditindas. hahaha. redha dgn ketentuannya. 



but. the best thing bila balik rumah adalahhh, dapat main dengan anas yang bising. boleh cium.cium dia. hahaha. 



whatever it is. FAMILY COMES FIRST. saya yang menurut perintah. 











talks END here.

No comments: