June 13, 2010

pasal minggu ni

alhamdulillah. aku senyum smpai telinga utk hari ni yee. eh no. sebentar tadi. agak lame la x update blog. DAN harini ter-rajin nak mengupdate S E B A B dpt tgk berite yg FIFA da start. eh! ape kaitan pulak. hehe. sje je nk panjangkan post. jengjengjeng. sebab result lah. hehe. mesti lah dah paham klw da post aku ni ade "hehe","haha". kan.kan.kan. aku bersyukur sgt sebab LU semua subjek. wpon pointer drop byk  sikit dari sem lepas. mase nk bkak student portal tadi. pnye la gedebuk gedebak jantung aku! skali buka. alhamdulillah. aku mampu tersenyum. eheh. =)


lebih kurang camni la bungalow yg aku tido 2 hari lepas. hehe. ade swimming pool.
*FYI aku tdo sini byk kali tp FOC sebab mkck aku keje afamosa*
so jgn igt aku kaye bla.bla.bla. da FOC spe xnak kan? 0_o



pkul 7.55pm tadi actually aku baru smpai umah dari melaka. lebih tepat lagi a'famosa resort la. aku duk sne dalam 3 setengah hari 2 malam full. ade ke camni? entah. mood hyper sikit sebab result bolehh kembang bontot  hidung. hehe. pape ntah. yelah. aku pegi a'famosa tu wktu mlm. smpai sne dlm pkul 11pm. then check-in dlm pkul 12 mn. setengah hari la kan? huhu. 


oke.oke. habis bab setengah hari.


khamis mlm jumaat tu. aku x expect pon ayah aku nk g melake mlm tu. tibe2 beliau ckp nk g mlm tu. kiteorg pon mengemas la. then pkul 9.30mlm baru gerak. sebab bapak aku bwk kete mcm kete lembu. [bersyukur la duraney oi. dari die suh ko yg bawak kete tu g melake] amek mase dlm 2 jam setengah la jugak. pastu smpai melaka. *tanah tumpahnye darahku* uhuhu. 


esoknye pulak.


pagi2 lagi aku dikezutkan oleh umiku utk temankan beliau membeli pelampung dan breakfast. *what the heck.mmg agak berangin time ni sebab mengganggu aku tido.* aku pon ikut la mak aku. g dekat2 afamosa tu je. pastu dah beli mknan tu balik bungalow balik. then makan2. adik2 aku pg2 buta dah mandi swimming pool. aku nk join. tapi mls.sebab terlalulalu pagi. takut saraf otak aku terkejut sebab sejuk sgt. hehe. dlm pkul 11 pg camtu dtg lagi sebuah family. iaitu pakcik jemi and family.*nme betulnye arzmi tp kiteorg pggl pkck jemi* borak.borak.borak. smpai pkul 1. bdk laki g solat. kami yg wanita ni lepak kat umah. sambil menunggu mereka.mereka pulang dgn tidak sabarnye. hehe. sebab menunggu makanan dan menunggu mase utk bermandi manda di waterworld a'famosa tu. aku sebenanye malas nk g mandi. sebab dah tua kan. eh no. sebab dah besar. so, mcm malu pulak. tp xpe. aku g mandi dgn adik aku yg kecik tu anas. aku siap ckp kat mak aku lagi. "umi. akak nak bawak anas tau. nnt akak xde kawan." dan mak aku pon bantai gelak kuat2 dgn makcik aku. tapi betullah. adik pompuan aku g mandi dgn sepupu aku tu. xkan aku nk join pulak. sogan la den. *bongang oden. nk dapat tulisan default xdpt2. amek lah kau kaler merah.*


mase aku berjalan2 kat longkang besar *disediakan khas utk mandi2 bkn utk buang sampah* tibe2 ade la pulak 1 family.*dah la 1 family.* join pulak aku dgn anas*adik aku yg 4 taon.bkn bf aku oke* berjalan2+berenang2 kat longkang tu kan. dah le ade org lelaki yg agak 20an la kan. malu la aku. sengett. siap ikut*wpun waterworld tu tmpt awam aku nk ckp jgak die ikut* aku ngan adik aku tawaf 1 pusingan longkang tu pulak tu. hessyyhh. mmg sibuk je. klw dah perempuan berenang2 mesti la terselak2 kan. sebab tu la M A L U ! heeei. mmg fail bahasa badan betul. or so called body language. hmm.




alaa. kabur pulak. xpe r. korg nk tgk search engine sendiri eh.
 baru nk tunjuk longkang yg ade. hehe.



aku berenang-renang lagi bersama adikku. dan aku rse best jugak g mandi dgn budak kecik. hahaha. kenyataan oke. lepas da puas berenang2 dgn adik. aku g pulak berenang2 dgn sepupu2 aku. best la. g tempat yg sesuai dgn ketinggian aku. so. best la jugak. tunjuk bakat berenang kat situ. eheh. 


dlm pkul 6.30 ptg. aku pon diarah utk pulang ke tempat penginapan. sampai je umah. aku lenguh2 badan. mmg siot gile ah! smpai harini aku rse lenguh2 tu. nyesal aku hentam mandi lame2 kat ombak tu. 


mlm pon menjelma. mlm tu kiteorg dpt free ticket utk dinner kat coffee house afamosa tu*padahal busu aku xpenah pon murah hati.tp sebab client die xdpt pegi. maka kiteorg lah yg amek kupon dinner tu.*dah makan. kitreorg g cowboy town pulak. w'pon badan sengal.sengal tetap ku gagahi jua. demi tgk red indian-malaysian kat sane. best woo. tgk api.api klua ikut mulut. huhu. tp kiteorg masuk lmbat. so. dpt tgk show tu setengah je.


hmm. actually aku da pegi waterworld dgn cowboy town ni byk kali dah. sebab busu aku lah kan. sume free. busu aku kan baik. untung dpat busu camtu. hehehe. sume free. kalau ade org nk pegi waterworld dgn cowcoy town tu. aku leh jadi tourist guide die. sebab 10 kali aku pegi. 10 kali bende yg same. cume kena pegi ikut musim la. mcm dulu aku pegi time raye cine. ade la dancers menari sempena raye cine. semalam pegi theme die FIFA world cup. ade la org menari pegang bendera pusing2 kat tgh2 tu. tp best la. aku lagi prefer cowboy town dari waterworld sebenanye. sebab tempat tu unik. mmg aku rse xde kot tempat yg buat mcm tu. ade lagi 1 tempat dlm afamosa yg aku xpegi dan paling xprefer lgsg pegi. iaitu. safari world. oh damn. mmg aku ske g tempat ade binatang2 ni. btw. i am not an animal lovers. tapi aku xde la jahat smpai mencederakan haiwan. tak. cume x gemor. 

aku dah pomote a'famosa dah kat blog nih. hehe. aku pon dah mengantuk. esok nk balik puncak alam. yippiiee. nak jumpe kawan. hehe. best.best. oke. nak tido dulu. nite.



saje sukesuke. =)

No comments: