March 26, 2011

rupa blog aku buruk lah

konon-konon nak letak picture ni kat header je. 



lepastu, dah alang-alang. edit semua. excited aku edit mula-mula


comel. baru nak jadi girly. 


excited dah ni. pakai header baru.


once aku tekan je apply to blog. dengan harapan berbunga-bunga blog jadi comel. ohh FUCK! 


buruk lah. sedih gila aku. aku apply dalam 10 minit je.


last skali. nampak lah blog baru yang macam ni. 


aku edit sikit. ahhh. delete je lah paint aku yang hodoh konon-konon comel tu.


tuiii. tak cantik betul tulisan 


ahh. pergi mampos. malas dah. ni adalah hasilnyaa. kecewa aku harini.

















talks END here.

wishlist

1# jumpa faizal tahir

2# owned kasut zara

3# a car.

4# master jalan kat KL. :(

5# cash moneyhhh

6# original cd sami yusoff

7# ...

8# ...

9# ...

will be continued





talks END here.

March 25, 2011

aku menyampah tengok

fucked up after saw couple of pictures on facebook. schoolers nowadays. HUHHH. merosakkan jati diri anak bangsa. eishh. FIRST IMPRESSION COUNTS la weyh.


lagi satu. aku memang menyampah tahap gaban tengok orang pakai tudung sanggul macam malas-nak-mencarut. apala nak pakai tudung tayang sanggul tinggi-tinggi. haihh. tak tau lah orang zaman sekarang.


bengang gila bila tengok gamba yang ada unsur kat atas ni.





talks END here.

semua orang sila derma kasih sayang dekat aku

mak aih. perut aku memulas. roomate aku selalu cakap aku ada problem dengan perut. entah betul ke tak minah tu. aku bosan gila kalau dia takda. kalau dia ada, selalu berebut internet pulak. haihh. manusia memang tak bersyukur la aku nih. 


pagi tadi, aku pergi ke sekolah menengah desa tun hussein onn KOT nama dia. dalam kem kementah kat setiawangsa KL. aku sebagai nurse yang berdedikasi serta comel molek ni, pergi ke sekolah untuk melakukan suntikan anti-tetanus-toksoid. errr.errr. HODOH gila spelling melayu dia. anti-tetanus-toxoid. injection ni untuk elak kau dapat kancing gigi ye adik-adik. kancing gigi ni bukan selalu jadi kat kau. unless kau memang ada sawan lah. time sawan je jadi kancing gigi ni. yang orang selalu kata letak sudu lah apa lah. betullah tu. 


masa pergi ke sekolah tu, masuk terus memory lane aku time sekolah dulu. hahaha. bila tengok je nurse-nurse datang dengan van kementerian kesihatan, mula lah nak cuak. fikir macam-macam. tapi, sekarang, aku dah besar. sekarang aku yang tengok budak-budak macam tu. sekarang aku yang buat injection kat budak-budak tu. rasa macam ohh. aku dah tuua lah. tua. tak lama lagi nak kerja. aiiiiihh. aku tak dapat terima kenyataan. oh. tidakk. ehemm.ehemm.


budak-budak yang kena injection tadi terdiri daripada pelajar form 3. ohh. mereka nakal. memang nakal. TERINGAT lagi zaman sekolah. aku pun nakal. tapi aku rasa aku lebih baik 3 kali ganda sebab aku tak takutkan kawan-kawan aku masa injection dulu. AS I REMEMBERED lah. tapi aku kelakar bila ada yang nangis. alahai adikk. cucuk sikit je. mana nak sakit. kat hospital tu, akak cuci luka orang, lagi sakit. aihh. pondan betul nangis-nangis ni. 


lepastu yang kelakar lagi, diorang tanya aku "akak misi, jarum panjang mana?besar tak jarum?" "nurse, sakit tak cucuk ni?" dan yang paling aku rasa nak gelak depan budak-budak tu apa tau tak, lepas check buku rekod kesihatan diorang tu, ada parents yang tak sign kebenaran nak ambil injection, diorang tak boleh ambil injection. diorang ada yang cakap "alhamdulillah, selamat aku harini." HAHAHAHAHAHAHAHAHA. LMAO. *aku gelak dalam hati je lah. kang aku gelak kuat-kuat kena lesing dengan staffnurse kat situ kang. 


budak-budak ni macam-macam lah. haihh. lawak betul. tapi tadi aku cuak sikit. sebab ada sorang staffnurse tu muka cemberut semacam je. aku tanya pun taknak jawab. haihh. saya tau la akak tu memang berpengalaman. tak boleh ke jawab elok-elok. tu dengan student nurse tu. cuba bayangkan kalau dengan orang luar. mana la taknya orang tak cakap yang nurse ni garang-garang. muka macam nak tahan berak je. haihh. saboo je la aku nih. yelah. kite mane ade pengalaman macam die. tengok injection kat sekolah pun first time tadi. yelah akak. sapelah kite nih kak.student je pon. akak dah keje 10,20 tahun. saye ni, setahun punya experience pun tak sampai kak. *read sarcastically


 for now.
k. BYE!





talks END here.

today ...

1# aku puasa

2# bas rosak

3# lately ni asyik pening. ni punn nak cerita. 

4# ohh. merajuk aku last harini. HAHAHAHA

5# semua tak nak teman aku keluar. so, aku decide better tak payah pergi. sedihh. ;((

6# ohh. "adik" aku ajak keluar bulan 5. ehemm. silalah belanja kakak tersayang ni kasut zara ye. gahahaha

7# ni semalam. harini baru nak post. CONGRATULATIONS adik nur duraney. semoga anda bahagia. kakakmu mendoakan anda dapat pilot. okay. nanti gaji dah riban-riban aku nak kau belanja aku punya wedding. HAHAHAHA

8# AKU RINDU KAWAN SEKOLAH DULU! ;(




tangan aku ya Allah. tembamnye.  


k. BYE! 










talks END here.

March 22, 2011

aku rasa aku jauhh sangat dengan kau.

okay. aku cuba nak faham kau. maybe kau takde kredit. somehow. aku rasa nak off handphone for a couple of days. can ah? FUCK ah.


CI aku atau nama panjang dia clinical instructor aku sangat sangat sangat sangat sangat baikk. superr baik. baik gila. tapi tak tau lah. itu pandangan aku yang baru kenal dia a couple of days ni. err. like 2 days. boleh? boleh du. boleh je. whateverrr. aku sakit perut lah. tiba2. nak tau tak. CI aku ni kan. bagi aku banyakkk gila homework. tapi aku tak rasa burden pon. sebab aku suka belajar dengan dia. beliau lain dari CI aku yang lain. beliau direct bagitau something yang kitaorang tak tau. not like other CI yang suka cakap "awak kan dah belajar, takkan tak ingat, balik nanti buka buku balik. esok saya nak tau." oh god. tolong lah. rasa meluatitis aku dengan CI macam ni. salah ke bagitau kitaorang on the spot? boleh bodoh ke student kalau buat macam tu? and i dont think so. 


okayy. i just loove my practical session this timee. sebab boleh pergi school health punya session. urm. aku kan nurse. macam aku pergi sekolah and aku bagi injection. aku cerita je. padahal aku tak pegi lagi pun. excited je lebih. lepastu.lepastu, aku kena pergi home visit. which means, aku pergi melawat rumah orang. bukan saje2 je pergi tengok rumah orang besar ke tak. aku pergi jenguk ibu.ibu yang baru lepas mengandung. ooh. ni pun aku tak buat lagi. tapi roomate aku dah buat.


ooh. yess. lupa nak cakap. aku posting community kat klinik ibu dan anak kampung baru. ala. tak ingat alamat penuh. nak jumpa aku? jom.jom. lepak kg. baru. gahahaha. kalau aku, sebut je KAMPUNG BARU. aku mesti fikir MAKAN! aku tak kuat makan, tapi aku suka makan. err.err. ehemm. sebab aku rasa banyak makanan yang sedap-sedap kat kg baru. lepastu, KKIA yang aku kerja tu, dekat dengan 1 kedai makan ni. YA ALLAH. macam heaven gila kedai makan tuuuuu. i'm droooooling tau tak. drool tengok BANYAAAAAKKK gila lauk kat situ. hahahahahahahaha. gila kau duraney. memang dasar apa lah. eh, kawan-kawan aku pun cakap benda sama gak. *pergh, terbayang ikan keli goreng dia.* aku tak tau la nama kedai dia apa. tapi quite besar la jugak. yang penting banyak gila lauk. 


masa aku belajar teori for community health punya subject dalam kelas, aku tak pernah bayangkan yang rupanya posting community ni errm. boleh lah best jugak. ehehh. bolehlaaaaa. maybe sebab ada CI yang baik. yang just ajar je kitaorang yang bodoh ni. yang justtt ambil diploma. bukan degree. yang explain something tu detail GILA. i justt love the way she handling us. seriously, 4 sem aku practical, SHE IS THE MOSTTT AWESOME CI I'VE EVER MET! marah pun relax je muka. even suara dia time marah aku rasa boleh merekah tiles yang ada kat KKIA tu. but i like her style. PN FATIMAH. YOU ROCK! 


syamilah amir a.k.a melle budak scary yang stalk aku. oohh. oohh. lepas ni tak boleh cakap dah kat kau yang aku baca blog post kau. stalker terhebat zaman ini.

ex-workmate  ni pon lagi sorang. budak yang silent reader. tiba-tiba comment post aku. and i was like. WHATT? u did read my older post. oohh. sarah. baiknya kau. 

ada lagi sorang budak yang aku tau dia baca blog aku bila dia sms aku pasal benda yang aku tak pernah mention kat dia tapi aku mention kat blog. oohohoho. tu pun scary. 


oh. pleaseee. jangan LIKE status orang kalau kau tak rasa suka pun dengan status dia tu. which means yang kau like status facebook dia just for nak ambil hati. i was like. macam baru lepas kena insult. aku tak rasa pon kau like tu nak bagi compliment kat aku. *raise middle fingers. 


warning. aku tak kedekut. aku TAK kedekut. oh. pleasee. jangan la masuk bilik aku. lepastu mengendeng-ngendeng (faham tak mengendeng-ngendeng tu macam mana? dia macam kuih kaswi. pergi tanya orang lah. tak reti nak explain.) masuk bilik aku, buat-buat muka bluur, then minta makanan aku. eh, aku tak kisah tau kau nak minta. tapi kau tak payah nak cakap berlapik-lapik. kona sini, kona sana. nak cakap nak. u dont need to tengok apa aku buat kat facebook. then ask my permission like the innocent one nak aku punya makanan tu. cuba kau masuk je bilik aku and cakap " AKU NAMPAK WAFLE KAU. NAK SATU" kan senang. padat tepat dan ringkas. *sebab aku selalu buat mcam ni kalau aku lapar. 




ketoingg. bunyi message. 
dah lah. 
k. BYE!



talks END here.

March 18, 2011

i am not sulking. that is SHIT.

YOU CANT PUT SULK AND DURANEY IN A SAME SENTENCE! 

I GOT A FUCKING BUSY BOYFRIEND! oh. yes. i am not mad at you. takpa. pegi buat coding awak. saya tak heran.

SERIOUSLY! I HATE ANNOYING PEOPLE. suka menyibuk bila aku tengah cakap. F lah kau. 

AKU SUKA CAKAP DENGAN ORANG YANG BOLEH LAYAN AKU MEREPEK BERJAM-JAM

AKU BOLEH CAIR ORANG CAKAP "TAKE CARE" TO END OUR CONVERSATIONS. 

AKU BENCI PAKAI MAKE-UP. sebab makeup tu melekat kat tepi tudung. eii. rosak la tudung aku.

KALAU AKU SAKIT HATI, AKU AKAN BUAT ORANG TU SAKIT HATI BALIK. *aku pernah post pasal benda ni sebelum ni. 

DAH LAMA AKU TAK OVERNIGHT DOEEEE! rindu gila nak tengok wayang midnight.

DAH LAMA JUGAK AKU TAK HABISKAN DUIT KAT MALL. *hmm. aku tak kira. aku nak beli jugak.jugak kasut zara tu. huhh.

AKU PUN TAK SUKA PAKAI SELENDANG.
LASTLY. AKU TAK TAU APA MOTIF AKU TULIS ENTRY NI.






talks END here.