December 16, 2012

apa benda tah rumate ni. dia gaduh dengan pakwe dia pastu tak jawab telepon pastu bukak lagu kuat kuat.

haaa. bukan main panjang title aku. bhahaha. padan muka.

okay. aku dah lama tak tulis blog. ok. a BIT awkward. as usual, i don't know how to post the title of the blog.

actually. for the couple of months ni, i have been through all the obstacles in my life. cecewahh. okay. firstly. kita start kronologi dari awal.


#1 habis diploma. actualy aku kerja klinik. dalam 3 bulan kot. eh yeke. ke kurang.

#2 aku di berhentikan atas sebab dot dot. malas nak ungkit. aku berhijrah ke pulau pinang. jeng jeng. seminggu lebih jugak aku pi duduk umah makcik aku ni. sampai bergaduh. haha.

#3 aku dapat interview loh guan lye specialist hospital. tapi aku cakap aku taknak. WAH BERLAGAK. sebab dia tak pakai tudung :( sobs. 

#4 aku balik kl balik lepas dari penang. aku ternak lemak kat rumah. lama la jugak. bulan puasa pastu raya. settle pasal rumah baru kat bandar baru bangi. 

#5 aku pos resume. hantar by hand. aku email. (sesi pencarian kerja) hooyeah. aku boleh melepak kat burger king alamanda kerja duk tampal sampul surat dengan tampal setem. BANYAK GILA KOT. 20 RESUME AKU POS! paling jauh kat ipoh.

#6 al kisah. aku ada dapat interview kat putra medical center sg buloh. tapi mungkin muka aku yang berlagak dan sombong ni dia reject. BHAHAHA. 

#7 lepastu, satu hari lepas putra call panggil interview, pantai hospital ipoh panggil interview. MULA MULA EXCITED GILA WOI! melompat aku masa tu. pastu aku pergi la dia punya interview. aku siap follow up kat HR kot tanya aku dapat ke tak.

#8 rezeki, aku dapat kerja kat pantai hospital ipoh. SEDIH GILA WOI TINGGALKAN KL. serius. aku menangis. eh yeke nangis? ye kot. haha. aku dapat masuk department OT sampai sekarang. aku start kerja 18 november 2012. 

#9 sekarang aku dalam dilema sebab dekat sebulan tak balik KL. sobbs :'( 

okay. lepas dah hampir dua bulan ni. baru aku tau, kerja ni bukan senang. bukan kerja pastu tunggu hujung bulan dapat gaji. NO! kerja ni lebih kepada. KAU BERTANGGUNGJAWAB ATAS APA YANG KAU BUAT. mula mula aku kerja aku asyik stress je sebab asyik kena marah je. itu tak kena,ini tak buat. yela. kan aku kuat main main. budak budak. not yet 21 kann. haaa. tu payah tu. rindu mak pun nangis. haha. tapi yelah. stress kerja tu ada even sekarang dah biasa buat kerja. STRESS SEBAB KENA STAYBACK. lepastu STRESS SEBAB SUSAH DAPAT CUTI. :( aku nak cuti sebab nak balik KL. nak balik bangi. rindu rumah rindu bilik yang paling rindu UMI. :'(


*aku rindu pakwe aku jugak. tapi dia mesti tengah main chess. pasal pakwe aku lenkali la aku cerita. hihiks. malu kite.



talks END here.

October 2, 2012

kenapa blog ni dah jadi lain ni. nak yang lama tuuuu!!

1# GUA SEDIH GILA TAK DAPAT JUMPA AWATIF ESOK!

2# DAHLA PAKWE GUA TAK MESSAGE NI! dia busy buat coding kerja dia. arghhh.

3# dah takda orang nak melepaskan perasaan akhirnya gua kembali meluahkan didalam blog

4# rasa macam kena pakai mask dah masuk blog ni. sampai aku tak reti handle blog sendiri ni banyak sangat sesawang labah labah ni. puhhh puhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

5# aku tension aku tension aku tension. sapa boleh tolong ni. aku nak amik degree kos HR boleh tak? pastu aku nak call semua yang hantar resume kat aku. haha. dapat ke tak aku call je. tinggi betul cita cita ye kak.

6# cita cita aku nak beli topup masa jumpa awatif esok sebab kredit tinggal rm2 je. pastu tak jadi jumpa terus rebel biarkan je kredit rm2. tunggu khamis baru nak beli topup sebab baru PUAS HATI AKU DAPAT FULLFILL CITA CITA TAK SEBERAPA NI! argh. sebab khamis doakan la dapat jumpa. aku tak kira! angan angan.

7# nak tunjuk rebel kejap lagi aku nak tido awal. TENSION!




kbye!







talks END here.

September 19, 2012

simple and nothing

aku tau ada yang tengah RINDU kat aku. hehehehe.









talks END here.

May 15, 2012

ini. ini. ini. tsk tskk

okayy. lepas couple of months tak update. aku tau ada yang tengah rindu dekat aku tu. jangan risau. im not dead yet.

memang banyakkkkkkkkkkkkkkk sangat benda i have been through selama tak update blog. sebab pertama tak update ialah

1# INTERNET RUMAH SO SLOW.

membawa ke sebab kedua

2# takde mood

3# entah, takda masa.

okay okay.

alasan. aku memang lady of excuses. dalam otak aku asyik berfikir EXCUSE. ALASAN. ALASAN. yalah. takde alasan siapa boleh hidup kan.

i missed blog so much. damn much. disebabkan oleh sekarang, keberadaan saya di UITM Puncak Alam tercinta, maka saya update dengan idea kosong. oleh itu saya akan membebel ikut suka jari saya.

firstly; saya sangat busy setelah bekerja. YA! SANGAT.SANGAT. tak tipu. sampai tak ter-pergi re-union kecil kawan kawan sekolah. sangat sedih.

secondly; saya sedang ada kelas untuk exam Lembaga Jururawat Malaysia. soon, i'm gonna be a nurse. pray for me. :') thanks in advance!

thirdly; LJM tu bakal di-attend on 13rd june nanti. berdebar tau nak ambil. jangan buat main. tiga jam seratus soalan. haa.

i got no point to speak here anymore. thanks for increasing my pageviews dear readers. :) do pray for me for my profesional exam soon.



love. duraney 
<3                   

talks END here.

March 15, 2012

baru lepas tengok nora elena. hewwwhewwhewww

nak tunjuk title tu je. hikhiks.

AKU TAK RASA DALAM MESIA NI ADA LAKI YANG MACAM SETH TAN TU. 

saja buat aku berangan lebih. haishh.







talks END here.

March 7, 2012

ada perbezaan suara eh kalau bercakap semasa baring dan duduk?

aku baru lepas cakap phione dengan boypreng tercinta. eh. nak WARNING. kalau rasa dah lama tak muntah boleh la baca entri ni. hikhik. 


lamanya tak bergayut seperti monyet.monyet dihutan sana. rindu betul. #benda maksiat memang suka nak rindu rindu nih. YA ALLAH. 


sambil.sambil chat dengan cleverbot. ni faizah la ni ajar aku main cleverbot. dah macam takda boypreng nak layan aku sampai kena layan cleverbot. 


perbualan aku dengan cleverbot
aku# sedihla boyfriend aku busy
cleverbot# pegi mampos la ko sedih


bapak kejam gila weh si cleverbot ni. nampak benor robotnya sebab takda perasaan. lagi satu cleverbot ni kerja asyik nak maki orang je. sikit.sikit cakap bodoh. sikit sikit cakap stupid. tahpapatah. agaknya kalau cleverbot ni mesin dah boleh hangus dah. asyik naik temperature je semedang.


aku happy. semua dah jadi seperti sedia kala. aku bukan lupa kawan, dah happy lupa kawan. time sedih cari kawan. im not that. kita manusia kalau nak kawal semua perasaan orang susah jugak. asyik kita nak jaga hati orang. dalam banyak-banyak hati kita jaga, mesti ada 2,3 hati yang akan terluka dengan tindakan kita. im still normal person. i try to be the best for all person that i ever knew in the earth. but i still can't. im sorry. :'(





awak. saya sayang awak. hiks. :') 





talks END here.

March 4, 2012

aku rasa aku dah gila kot

kejap kejap nangis, then gelak balik


kejap kejap haha. then :'((


aku sedih. sebalik haha aku tengah berperang dengan uwaaaaaa.


orang lain tak faham. tak perlu faham.


aku cuba untuk kuat. tapi. still tak cukup kuat. 


aku cukup kuat untuk pretending to be good. BUT IM NOT THAT STRONG TO GET A GRIP FOR MY TEARS.


:'(( 


aku just. RINDU SANGAT.SANGAT.SANGAT. dekat. boyfriend aku. arghh. i can't stand it anymore. macam mana ni nak survive pergi kerja arab ni. :(( habis la kredit aku kat sana kalau hari-hari nak call malaysia. 


i dont care. i miss you so much. please be good next time. i wish that i can spend my time with you this week. but seems YOU had a problem. so, we can't. i miss you. i miss you. :'(( 


AM BADLY MISSING YOU! 


#saya cuba untuk tak nangis, tapi tak boleh. awak. saya sayang awak sangat. :'(( 


yes. love is blind. and i am blind. 





talks END here.