December 11, 2010

mengantuk. mari kita zzzzz

even sekarang dah pukul 1.34AM. aku still nak tulis blog. ngantuk dah ni. nak cakap aku happy! just that. lega result dah dapat. boleh senyum. senyum. :)) eh, oke lah. tu je. bye!

*senyum tak bermakna DEAN LIST! izan! kau jangan tanya aku dapat dean list ke tak! aku cepuk kau nanti!


birthday aku nak ni boleh? boleh la. boleh la. ;)
siapa bagi aku ni aku sayang dia sampai mati. betulll! 


TAK PUN


a card. that's enough i guess ! thehehe. sebab aku tak pernah dapat card yang ada tulis HAPPY BIRTHDAY! sebab birthday aku bulan 12. and aku pun tak pernah kawan2 wish depan2 aku. kalau kena prank pun sedap gak. wahahaha. berangan kau. but at least i got the experience kena prank. 
ohh. how pathetic i am. -_-' orang tak nak kena prank, tapi aku nak. pelik kan? 


nak aku sayang lagi boleh la bagi ni



theheehee. serius aku sayang siapa yang bagi aku present masa birthday aku. hahaha. :P






talks END here.

December 7, 2010

camparison are easily done

when you had a taste of perfection like an apple hanging on a tree you picked the ripest one and still got the seed. -thinking of you, katy perry.

aku nak tunjuk ni je. nak buat kenangan baru dan lama. muehehe.



NEW !



sekarang ! buruk kan? tapi aku suka layouts dia. biru.biru. BIRU!
nampak besar.besar belakaaaa. ikan ternakkan pun jadi besar! 




OLD


cantikkan? tapi bila bubuh older post jadi buruk semacam. so, aku tukar baru. 
banyakkan tab atas tu? hobi aku memang buka baru tab (open new tab)  kawan aku ada pesan google chrome senang kena hack. tapi aku tak peduli. chrome nampak cantik. ehh, ada harun yahya lah sial kat tab aku ! ;p mcAfee tu menyemak lah. 













talks END here.

oh. biru.biru pulak kali ni.

actually, aku tak suka biru. aku suka PINK. yeah. what the heck. aku suka pink. seems like warna biru lebih suits dalam theme ni. so, i chose blue. jyeah. new look. new look. rasa macam tak cantik. tapi malas nak tukar balik. let it be. lama.lama oke lah tu. *ayat pemalas* yang lama tu macam simple sangat. lagi satu kan yang aku perasan. new look ni nampak besar. besar dan menakutkan untuk dibaca. hahaha. betul. nak compare dangan previous punya yang ni besar. haha. biar puas mata aku baca. tunggu rajin nanti aku kecikkan balik.


bye!

*gila tak gila aku harini, aku baca blog sorang budak ni dari post 2010 sampai post 2008. stalker terhebat. AND. facebook is getting BOREEEDD! bye! again. nak pergi pee.






talks END here.

it was soooo cheesy kalau kau minta apa2 makanan and makanan turun dari langit.

cheesy kan? lame too. after watching cloudy with a chance of meatballs. there were food everywhere. since that i am soo hungry by now. i wish that story will become true. ha,ha,ha,ha, lamest things i've ever said. but! the story has its own pesanan. somehow, i get touched. a father that never appreciated his son and at last with a help from jadah-apa si flint tu invented yang boleh cakap isi hati orang tu tells what ACTUALLY his father's feels towards flint. ohhohh. i am sooo overboard by now. i  wish that my father can said that he loves me. and i have make him proud bla.bla.bla. eventhough aku tak pernah invented something like what the flint do. but i have give my best perkhidmatan towards my patient when i am doing my practical. okeeee. thats enough. 



harini cuti. semalam was sooo horible ever during my practical sessions. i was sooo exhausted. duduk dalam ward. seems like ada perasaan nak bawak buku tebal yang aku belajar tu ke hospital untuk menjadi student yang terrer dan disegani. hahahaa. what the heck am i talking here. duhh. but, seriously, aku lupa procedure bla.bla.bla dalam ward. urghh.urghh. what a disaster. simple things also i don't know. then, what is practical for? aku bersyukur gila hari ni cuti. and yeah. awal muharram. baguss. aku tak baca pun doa awal tahun. apa punya teruk aku ni. 



duduk ward you need to think fast. yeah fast. as if ada patient cakap "adik.adik. kenapa air ni tak jalan?" that air refers tu iv drip. and dengan beraninya kau kena buat la apa2 yangg kau belajar sampai drip tu jalan. do you think to make that drip berjalan is sooo easy like eating the cheesy wedges at the KFC? i answered it as NO. try la. kalau ada blood clot kat drip tu kau kena musnahkan blood clot tu tanpa menyakitkan patient. wahaha. sounds scary huh? no, kau kenalah buat your own intervention. macam pulas.pulas wayar drip tu kee, tukar tubing baru ke, inject la heparin sikit ke. macam tu je. hehe. i am just loove to tell you over acting story kan? jadi la nurse. then we can talk together. hahaha. 




**lapar la. i wish ada quarter pounder yang turun from sky. -_-'









talks END here.

December 5, 2010

i am soooo in love with HTC HD7!

anyone yang ada banyak sangat duit! can you buy for me HTC HD7! i really.really.really like that phone. manyak cantek maaaa. dah lama aku usha that phone. duit membataskan impian. nanti kalau aku beli mesti bapa aku dah taknak bagi duit kat aku lepas ni. tunggu keje laaa. aku pkai HTC HD7 or ada phone yang lagi cantek pada tu. aku minat samsung corby. but kat tempat aku dah ada orang yang pakai. waallaaaa. terus tak de mood nak pakai. HTC aku tak penah jumpa lagi orang pakai buat setakat. tapikan.tapikan. handset tu cantik! canggih gila. pkai system windows. aduhh.aduhh. risau aku handset canggih sangat ni. nanti rosak, pergh.pergh. berasap gak nak betulkan. aku memang tak minat sangat iphone. tak tau kenapa. maybe sebab banyak yang fake kot. lepastu dia susah. phone ni still boleh bluetooth. apa.apa pon aku memang tak minat iphone. sebab aku rasa ramai yang pakai.  


besar gila kan screen dia! cantik lah sial handphone ni. 
dah la HD pulak tuuu! i really adore this one! even iphone 4 kalah dengan ni. 
theeheehee. ;p



seems like, i really looooove to read blog. idk since when BUT i can sit and read blog for HOURS! blog is SOOO much more interesting than facebook. tapi kena pandai cari la. blog yang famous.famous mesti best gila nak baca. aku ni silent reader. ada certain blog je aku follow. tapi ada gak yang aku bookmark je. tak tau la kenapa. hahaha. tapi, bila aku baca, aku tak comment pun. aku penah baca blog budak ni, dari latest post sampai first post die. aku taktau la. seronok gila baca dia merepek. errr.errr. it sounds like i'm a stalker pulak. hahaha. whateverr. aku pun tak pernah tulis apa.apa kat chatbox dyorg. 



aku ada baca 1 blog ni, dia ada cakap, ciri.ciri blogger yang bagus adalah silent reader. ehh. entah. macam mana tah dia cakap. sometimes. i said it sometimes ada yang meninggalkan jejak kat shoutbox tu BUKAN baca pun. nak attract orang pegi blog dia je. aku rasa, orang yang cakap *sila lah ke blog saya* *ada entry baru* atau yang paling aku menyampah *follow my blog* duhh. menyampah. bila dia cakap follow my blog. jangan. JANGAN harap lah aku nak g usha blog dia. memang aku tak femes pun. AT LEAST! bila aku pegi baca blog dia, secara tak sengaja aku dah meningkatkan dia punya stat. kan3? 



aku tengok. famous blogger ni, selalunya, diorang punya blog TAKDE lagu pun. TAK ADA. oke. aku rasa annoying gila blog yang ada lagu. AKU RASA laa. sebab aku dari zaman myspace dulu pun tak letak lagu kat myspace aku. bila keluar je lagu, automatik jari aku tekan *FN*MUTE*. haha. padan muka! lepastu, famous blogger plak, selalu dyorang punya blog simple je. background simple. bila bukak je blog terus keluar. TAKDE lah loading LAMAAAA GILAAAA. 



aku stress betul kalau bukak blog yang POYO ni. blog yanng POYO yang aku maksudkan ialah, bila dyorang tulis, gaya macam RAMAAAAI je yang bace. lainlah yang aku tengok follower dah berapa ribu tuu. follower banyak.banyak apa adaaa. aku takde follower pon takdehal lahh. lepastu buat blog ada bunga.bunga la. ada pop up sana sini. grrr.grrrr. yang tak menahan takut ada yang curik hasil dyorang pegi off right click. pffft. fed up aku nak tengok blog mereka.mereka ni. tapi yela. uuntuk keselamatan sejagat. tapi kalau nak curik tu boleh je kann? kalau buat screen capture ke. still boleh curik gamba2. kau. pastu g buat jampi kat tok bomoh. yelaa. lawa sangat. kui3. pasu kena histeria. apa aku boleh cakap. serves YOU right. 



ehh. banyak pulak aku mengutuk kat sini. ni baca blog obefiend punya pasal lah ni. dah jadi hati kering kutuk blog orang. BUT. aku rasa semua tu hak masing2. as for me, simple je. aku tak heran tak de follower pon. even aku buat blog dari 2009 lagi. semua yang ada dalam ni satisfaction sendiri jee. ada hati nak bace. bace la. kalau tak cepat.cepat tekan *ALT*F4* senang. mudah kan? haaa. 



ok. bye.




talks END here.

December 4, 2010

baru aku perasan aku banyak mencarut dalam blog sendiri. ^^

aku belek.belek post lama.lama. tetiba baru perasan. hahahaha. takpelah. yang baca macam lah kenal aku. maaf lah. hehe. darah muda. aku akan cuba kurangkan carutan. mesti yang lelaki kalau ADA yang baca cakap "apala perempuan zaman sekarang, mencarut macam common je. nanti dah dapat anak macam mana laaa." 
aku mengaku. aku perempuan. hehe.


kepada para pengoment di blog. terima kasih kerana mengoment. saya amat menghargainya. tapi kena tau sikit lah. aku tak reply kat situ. sebab tak nak comment tu bertambah sebab comment aku semak kat situ. kalau nak tau kena la tanya kat SINI ! kau taip je soalan apa. confirm aku jawab. pastu jangan lupa pulak tengok apa aku jawab. hehee. jangan tanya benda merepek. nanti aku buang je soalan kau tu. tapi so far, kat formspring memang takde lagi anonymous tanya soalan lucah. 


aku fed up betul dengan facebook sekarang ni. dah ramai eh yang dah deactive facebook. baguslah. tak yah dah bagi bom kat palestin. sebab zuckenberg tu dapat duit kalau kau log in. aku tau, tapi aku still ada facebook. bodo kan? ishhh.


harini last day bangun pagi. hooyeah. percayalah. hari.hari aku bangun pukul 5.30 pagi. pastu tido kejap, pastu pukul 5.50 bangun balik. tutup alarm. amik towel, pergi mandi. theeheehee. semua sebab kerja pagi. van tunggu pukul 6.30 pagi. masuk kerja pukul 8. puncak alam-hospital ampang dalam 1.5 jam. dalam van tido. dengar cam best kan. kalau kerja shift pagi lagi best. kau naik bas, pastu bas tunggu pukul 5pagi. so, kalau rasa kau tu mandi lembap, nak makeup seinci.*aku tak makeup ye. maaf. mmg outdated* bangun lah pukul 4 pagi. macam aku ni, kalau shift pagi bangun pkul 4.30. lambat sikit. sebab TAK makeup. hehe. kalau shift petang pulak bas tunggu pukul 12.30 tgh hari. so, kau siap la dalam pkul 11 camtu. tapi balik malam. pkul 9. penat la jugak. sampai puncak alam je dah pukul 11 malam. BEST kan?


actually aku memang enjoy masa practical. tak kisah pun kena bangun pukul 4 pagi tu. small matter bagi aku. sebab bila sampai ward, i will enjoying my practical session IF AND ONLY IF theres alot of works that i need to do. macam buat injection, dressing, serve ubat, IV drip. ecg, bla.bla.bla *aku malas nak explain apa benda tu. tanya la yahoo atau google. kalau tau tu bagus lah. TAPI. aku cukup.cukup.CUKUP kurang senang kalau aku punya Clinical Instructor a.k.a CI tanya pasal penyakit patient. hallamak! ingat aku ni kamus bergerak ke? tak pun buku medical bergerak? tanya sikit.sikit aku boleh terima lagi. tapi kalau tanya mengalahkan doktor pakar tanya doc HO. tak ke rasa macam nak keluar api dari mulut. biar terbakar je patient tu. wahahaha.


ye laaaaa. aku tau. aku perlu tau semua tu. memang salah sendiri pun tak study masa balik. TAPI kan. ada ke rasa nak study kalau kau dah balik malam, pastu ingat aku rajin nak bangun pagi bukak buku? MEMANG STUDENT TAK BERDEDIKASI la aku ni. lagi.lagi ram otak aku ni lembap. kapasiti full dengan benda tak sepatutnya. dia loading sikit. malam tu bukak buku, akibat makan megi, LUPA. pastu CI bising tak ingat. hisshh. tu yang aku geram tu. kena makan kismis seguni baru ingat kot. nak pulak penyakit patient tu apakejadah panjang gila nama. haihh. susah nak ingat. macam mana la doctor kan? 


tapi. masa practical memang BEST la. lagi.lagi KALAU dapat staff ward atau area posting tu yang SUPER gempak macam staff klinik SOPD ni. haihh. entah bila la nak rasa dapat staff yang baik gilaaa layan budak.budak baru belajar cam kiteorang ni. selalunya, jarang nak jumpa staff yang baik dengan student. TAPI ada. aku tak nafikan. yang kerek pun ada. depends la kau behave macam mana kat ward tu. kalau kau pun sekati je muka kerek dengan staff. staff tu lagi seguni kerek taknak layan kau. hahh. padan la muka. tapi almostly, staff bukan tak nak layan. tapi kerja diorang sebeban tak siap, sebab tu tak sempat nak layan. kesian diorang kan. nak tolong, tapi tak reti. so, duk je lah diam.diam. pergi borak dengan patient pun bestt. tak pun masuk bilik apa-ntah dalam ward pastu belajar la apekejadah ubat.ubat dalam tu. try ingat.ingat balik function ubat tu. best kann? banyaaaaaaaak benda kena ingat. SENANG kan nak jadi nurse? SENAAAANG. -__-"




p/s; jangan kutuk nurse lepas baca post ni. kalau tak aku lempang! sebab yang kutuk tu bukan tau pun apa kerja nurse. cakap je lebih. huh! panjang pulak kali ni. hehe. 






talks END here.

December 2, 2010

berdosa tak aku kawan dengan lelaki?

result aku 10 haribulan disember 2010. mangai. cuak. mungkin sebab tu aku demam. mungkin. atau kebarangkalian yang tepat adalah kerana aircond di kawasan klinik surgical orthopedics hospital ampang yang terlampau menderu.deru sehingga beberapa staff dan student seperti aku menggeletuk gigi akibat terlampau sejuk. dan mengejutkan lagi, ada beberapa bilangan staff yang mendapat MC akibat suhu badan yang melebihi paras normal. 


its been 2 weeks aku posting kat situ. seperti post sebelum nih. all the staffs were sooooo nice and sporting. BUT except the sisters. not the matron. cehh. menyampah. asal student jeee, ade je yang nak report. duhh. kat sini aku just nak cakap yang I WAS CAUGHT IN ACTION! cam sial! my brain terus shut down lepas kena tangkap. cissss. hampagas.


macam.macam benda aku tengok masa posting klinik. macam.macam perangai. tapi kan. lelaki lagi tak tahan sakit dari perempuan. betul. masa aku tengok orang lelaki, especially yang muda.muda. masa kena dressing. ada yang jerit lah. nangis pun adaaaa. jangan terkejut. tapi lelaki ni memang lah. diorang sebenarnya manja aku rasa. yela. look tough from the outside but dalam hati ada taman bunga. admit it. masa duk ward pun sama. orang laki ni, kalau jerit, fuhh.fuhh. boleh terbang sabar aku. suara dyorang dah la besar. bila jerit jadi bingit. rasa nak penampo je. 


masa posting. i learn something which is, first impression is really important. cuba bayangkan, bila ada nurse duduk kat kaunter pendaftaran buat muka tenuk. mesti semua patient mengutuk.ngutuk. reality hurts, truth bites. even actually, orang tu tak tau pun sebenarnya nurse tu ada problem. but still kalau ada feedback, mesti dan MESTI ada yang komplen nurse tak mesra pelanggan. padahal, haritu je kebetulan nurse tu mood tak elok. sebelum ni okayy je. so,, nurses atau anybody yang duduk dekat kaunter. tak kira la mana2 kaunter pun, kena lah senyum even kau baru dengar berita yang kereta kau kena langgar dengan lembu ganas. 




ngantuk. BYE!





talks END here.